Szkolenia w miejscu pracy są niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoja firma funkcjonowała jak najlepiej, ale zapewnienie efektywnych możliwości szkoleniowych dla Twojego personelu jest również kluczowe w rekrutacji i utrzymaniu pracowników. Skoro ponad połowa pracowników (56%) twierdzi, że odeszłaby z pracy, gdyby nie oferowano im wysokiej jakości szkoleń, musisz zapewnić je swoim pracownikom.


W niedawnym badaniu przeprowadzonym wśród ponad 750 pracowników biurowych - zarówno pracowników, jak i pracodawców - zapytaliśmy ludzi o to, jak ważne są dla nich szkolenia, w jaki sposób są one najlepiej realizowane i jak ich potrzeby są zaspokajane w ich obecnych rolach. Na podstawie opinii samych pracowników stworzyliśmy poręczny przewodnik dotyczący tego, co pracodawcy powinni oferować, aby rozwijać umiejętności swoich pracowników.


Obecna sytuacja


Szkolenie, czy to pierwszego dnia, czy w ramach stałego rozwoju, jest niezwykle ważne dla utrzymania pracowników na szczycie ich gry, zaangażowania i zadowolenia. Mimo to, w niektórych obszarach szkoleniowych występują poważne braki.


Według naszej ankiety, aż jeden na trzech nowych pracowników (31%) nie otrzyma żadnego szkolenia w ramach procesu wprowadzenia. Nieco lepiej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o szkolenia oferowane równolegle z pracą - 79% osób stwierdziło, że są one oferowane w ich firmach, ale jeśli chodzi o finansowanie kwalifikacji związanych z wykonywaną pracą, tylko 59% uzyskałoby wsparcie ze strony pracodawcy.


Jeśli chodzi o prawdopodobieństwo otrzymania planu szkoleniowego, zauważyliśmy dość duży podział regionalny. Zaledwie dwie trzecie (66%) pracowników biurowych z północy otrzymuje ofertę stałego szkolenia. Jeśli jednak mieszkasz na południu, masz o wiele lepiej, ponieważ 82% pracowników z tego regionu otrzymuje stałe szkolenia od swoich pracodawców.


Gdy badamy przyczyny tej rozbieżności między północą a południem, wyniki pokazują, że może ona wynikać z prostego faktu, że mieszkańcy południa znacznie częściej proszą o szkolenia (30%) niż pracownicy z północy (24%). Domyślamy się, że powiedzenie jest prawdziwe - if you don't ask, you don't get!


Millenialsi i postmillenialsi (osoby urodzone po 1981 roku) są najbardziej skłonni do odbycia szkolenia wprowadzającego, przy czym 80% młodego pokolenia twierdzi, że otrzymało je w momencie rozpoczęcia obecnej pracy.
W przypadku Baby Boomers i Gen X, około 40% nie otrzymało tego istotnego szkolenia.



Ważne jest nie tylko zapewnienie szkolenia, ale także jego jakość. Pracodawcy, którzy zapewniają swoim pracownikom szkolenia, nie zawsze robią to właściwie. Tylko 59% pracowników twierdzi, że jest zadowolonych ze swoich szkoleń. Wskazuje to, że istnieje ogromna możliwość poprawy programów szkoleniowych.

Jak ważne jest szkolenie w miejscu pracy?

Biorąc pod uwagę, że ponad połowa brytyjskich pracowników jest gotowa odejść z pracy, jeśli nie zostaną im zapewnione żadne szkolenia, utrzymanie zespołu w stanie zadowolenia i satysfakcji z satysfakcjonującego planu rozwoju nigdy nie było tak ważne. Pracownicy również nie są gadatliwi - ponad 30% stwierdziło, że wcześniej opuściło pracę, w której nie zapewniono im żadnego szkolenia.


Na znaczenie, jakie Twoi pracownicy przywiązują do szkoleń, wpływa dział, do którego należą oraz branża, w której działają. Nasza ankieta wykazała, że to pracownicy działów HR mają największe znaczenie dla szkoleń - 40% z nich stwierdziło, że odeszło z pracy z powodu braku szkoleń, a 80% stwierdziło, że odeszłoby z obecnego stanowiska, gdyby nie oferowano im możliwości rozwoju.


Wyniki te ilustrują, jak ważne jest zapewnienie pracownikom doskonałych szkoleń. Nie tylko oznacza to, że będą oni osiągać najlepsze wyniki, ale także zmniejsza rotację pracowników i zwiększa ich zadowolenie, co jest świetną wiadomością dla Twojej firmy.

Czego oczekują od Ciebie Twoi pracownicy?

Twoi pracownicy chcą być lepsi i chętnie się uczą. Kiedy poproszono ich o wymienienie najważniejszych dla nich korzyści płynących ze szkolenia, jednogłośnie zgodzili się, że rozwój umiejętności i wydajność osobista są najważniejszymi motywami, dla których chcą uczestniczyć w szkoleniu w miejscu pracy. Do Ciebie należy upewnienie się, że zapewniasz swoim pracownikom najlepsze sposoby, aby to osiągnąć.


Na pytanie o rodzaj szkolenia, jakiego oczekują pracownicy, najczęściej wybierano szkolenia dostosowane do indywidualnych potrzeb, pomagające w osiągnięciu celów rozwoju osobistego. Na drugim miejscu uplasowały się szkolenia obowiązkowe, czyli takie, które pracodawca musi zapewnić zgodnie z prawem. Sugeruje to, że powinieneś starać się tworzyć plany rozwoju osobistego (PDP) dla wszystkich swoich pracowników, aby mogli oni dążyć do osiągnięcia jasnych celów.


Przeprowadzanie szkoleń było również ważne dla pracowników. Dobrze jest inwestować w szkolenia, ale jeśli pracownicy ich nie przyjmują, nie jest to dobry sposób na wydawanie ciężko zarobionych pieniędzy. Szkolenie w miejscu pracy zdobyło tytuł preferowanej metody szkoleniowej (43%), następnie szkolenia prowadzone przez trenerów (25%) i e-learning (15%).

Jak właściciele firm mogą to zrobić w 2019 roku

Teraz wiesz, jakie obszary pracownicy najbardziej chcieliby poprawić, pozostaje tylko je zrealizować. Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Nie martw się. Nasza ankieta ujawniła najlepsze sposoby szkolenia swoich pracowników (według pracowników).
Tym, co powstrzymuje większość właścicieli firm przed zapewnieniem pracownikom możliwości rozwoju umiejętności w tych obszarach, jest brak budżetu (53%). Jednak w przypadku szkoleń mandatowych, takich jak GDPR, bezpieczeństwo przeciwpożarowe oraz bezpieczeństwo i higiena pracy, nie można sobie pozwolić na brak tego rodzaju możliwości lub sesji odświeżających.




Oprócz tego, że narażasz zdrowie swoje i swoich pracowników na ryzyko, niezapewnienie odpowiedniego szkolenia BHP jest w rzeczywistości sprzeczne z prawem. Ustawa o bezpieczeństwie i higienie pracy itp. Act 1974 wymaga od pracodawców zapewnienia informacji, szkolenia i nadzoru niezbędnego do utrzymania bezpieczeństwa pracowników.


Kiedy już uda Ci się przeprowadzić szkolenie w zakresie mandatów, reszta tego, czego szukają Twoi pracownicy, powinna być stosunkowo łatwa do zapewnienia. Jak już wspomnieliśmy, pracownicy szukają możliwości osiągnięcia celów rozwoju osobistego i wolą je osiągać poprzez szkolenia w miejscu pracy, mentoring i e-learning.


Pierwszą rzeczą, jaką powinniście zrobić jako pracodawcy, jest rozmowa z pracownikami na poziomie indywidualnym. Należy omówić ich cele i aspiracje, podzielić je na możliwe do osiągnięcia części i włączyć do PDP. Powinny one być spisane i podzielone z pracownikiem i jego menedżerem oraz regularnie weryfikowane. Nie tylko daje to lepszy pomysł, jak poprawić umiejętności pracowników i inwestować pieniądze, ale także sprawia, że pracownicy czują, że ich słuchasz i inwestujesz w ich przyszłość.


Programy szkoleniowe i mentoringowe (pożądane przez 68% pracowników) można opracować we własnym zakresie, bez konieczności ponoszenia dodatkowych wydatków na zewnętrznych nauczycieli. Rozważ stworzenie w swojej firmie systemu mentoringu, w którym nowi i młodsi pracownicy są łączeni z bardziej doświadczonym kolegą, który udziela im wskazówek. Może to obejmować formalne wyznaczanie celów i spotkania lub po prostu dać ludziom szansę na rozmowę z kimś, kto był tam, gdzie oni są teraz.
Jeśli chodzi o eLearning, może to być świetny sposób na szkolenie pracowników bez konieczności poświęcania im tyle czasu, co inne opcje. W sieci można znaleźć wiele darmowych lub niedrogich kursów szkoleniowych, więc warto je poznać i podzielić się nimi z pracownikami. Można je ukończyć w spokojnych okresach, które pracownicy rozpoznają, więc często łatwiej jest je pogodzić z dużym obciążeniem pracą.


W instantprint inwestowanie w rozwój naszych pracowników jest jedną z rzeczy, która utrzymuje nas w czołówce branży druku online. Jako część tego, ostatnio wprowadziliśmy do naszego zespołu dedykowanego trenera, Seana Kachmarskiego.
Aby pomóc Ci rozpocząć Twój własny program rozwoju pracowników, poprosiliśmy Seana o jego najlepsze wskazówki dotyczące prowadzenia szkoleń dla Twoich pracowników.


Top 5 wskazówek dotyczących szkolenia w miejscu pracy

  1. Nauka i rozwój zaczyna się od góry
    Jako właściciel firmy, ważne jest, aby zainspirować swój zespół poprzez wyznaczanie drogi.
  2. Określ, co chcesz zmienić
    Zdecyduj, jaka zmiana musi nastąpić, np. zwiększenie sprzedaży lub poprawa opinii klientów, w sposób, który ułatwi jej zmierzenie (utworzenie linii odniesienia).
  3. Szkolenie powinno być dostosowane do potrzeb klienta
    Po wykonaniu kroku 2 należy stworzyć efekty uczenia się, które będą dotyczyć tego obszaru. Pomoże to w stworzeniu czegoś, co będzie pasowało do celu.
  4. Spraw, by szkolenie było zabawne, dynamiczne i prowokujące do myślenia
    Szkolenie powinno oderwać pracowników od szybkiego tempa pracy w biurze i pozwolić im zastanowić się nad ich obecnymi sposobami pracy. Jest to niezbędne, aby mogli oni wykorzystać nową wiedzę w potencjalnie nowym sposobie pracy.
  5. Upewnij się, że warto
    Po kilku miesiącach sprawdź, czy szkolenie przyniosło jakieś zmiany. Śledź wpływ, porównując go z danymi wyjściowymi, aby dowiedzieć się, czy potrzebne są kursy przypominające.


Sean Kachmarski, trener w instantprint

Szkolenia są ważne dla każdej firmy. Zapewniają bezpieczeństwo pracowników, zwiększają ich satysfakcję i sprawiają, że Twój zespół jest wysoko wykwalifikowany. Połącz wszystkie te rzeczy, a otrzymasz silny biznes, który jest gotowy do zmierzenia się ze światem. Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci dać wszystko, czego potrzebujesz, aby odnieść sukces w 2019 roku.