Reperkusje pandemii Covid-19 zmieniły świat biznesu, jaki kiedyś znaliśmy. W miarę jak firmy biurowe przenoszą się do sieci, sprzedaż detaliczna spada, a handel elektroniczny kwitnie, można się zastanawiać, jak trudno jest założyć nową firmę w krajobrazie po pandemii.

Z Covid-19 pchanie do digitalizacji sprawia, że łatwiej niż kiedykolwiek jest rozpocząć działalność online, pytanie brzmi, jak bardzo można odnieść sukces w sieci pełnej konkurentów?

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie są plusy i minusy rozpoczęcia działalności gospodarczej po pandemii i wszystkie ważne pytania, które musisz zadać sobie przed rozpoczęciem.


1. Czy przejście do handlu elektronicznego to właściwy ruch?

Dla tych z was, którzy chcą przenieść się do świata handlu detalicznego, nadszedł czas, aby rozważyć korzyści płynące z przejścia do e-commerce w post-pandemicznym krajobrazie online.

Rok 2020 przyniósł więcej konkurentów e-commerce niż kiedykolwiek wcześniej, wzrastając z 19% sprzedawców detalicznych opartych na e-commerce w lutym 2020 roku do ogromnego 35% do końca roku.

(Źródło obrazu: The Future Of Commerce)

W miarę jak pandemia przyspiesza przejście do trybu online, pytanie, które musisz zadać sobie przed rozpoczęciem działalności e-commerce w Internecie, brzmi: czy mogę konkurować?

Aby rywalizować z gigantami e-commerce, takimi jak Amazon, nowi przedsiębiorcy muszą być inteligentni i cyfrowo skoncentrowani. Kluczem jest tutaj poznanie swojej niszy, konkurencji i odbiorców, aby stworzyć biznesplan, który jest unikalny, możliwy do sprzedania i zapewnia nowy kąt w świecie e-commerce.

2. Jak można zapewnić bezpieczeństwo Covid-19 w ramach swojego biznesu?

Covid-19 stworzył falę nowych wyzwań dla firm, które chcą rozpocząć lub ponownie otworzyć. Jeśli szukasz stworzyć biuro oparte start-up, pierwsze pytanie, które musisz zadać sobie po pandemii jest, jak można zapewnić Covid-19 bezpieczeństwo w swojej firmie?

Nowi przedsiębiorcy muszą skupić się na opracowaniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa dla nowych pracowników, których będą przestrzegać, gdy wejdą do środowiska biurowego, aby zapewnić swoim pracownikom bezpieczeństwo i zdrowie.

Upewnij się, że twój obiekt jest regularnie dezynfekowany, a pracownicy mają zapewnione miejsca na higienę, plany bezpieczeństwa Covid-19 i system wsparcia oparty na post-pandemii, ponieważ nadal dostosowują się do nowych realiów przedstawionych przez pandemię.


3. Czy zbadałeś swoich rywali?

Zdziwiłbyś się, jak wielu nowych liderów biznesu nie bada swoich rywali, gdy zaczynają rozpoczynać nowy biznes.

Twoi rywale mogą być najlepszym źródłem informacji demograficznych i kluczowej wiedzy o tym, co działa, a co ważniejsze, co nie. Kluczem jest tu stworzenie start-upu, który oferuje Twojej niszy to, czego nie daje jej obecnie Twój konkurent.

Wykorzystaj swoje umiejętności społecznego słuchania i zacznij szukać recenzji konkurencji oraz wzmianek w mediach społecznościowych, aby sformułować plan biznesowy, który opiera się na fundamencie gratyfikacji klienta.


4. Czy zbadałeś swoją publiczność?

Kolejnym obszarem, któremu należy nadać priorytet jest badanie publiczności. Kiedy zaczynasz biznes po pandemii, twoja wiedza demograficzna jest kluczem do sukcesu. Pozostając na szczycie trendów konsumenckich w swojej niszy, zwiększysz zaangażowanie na stronie internetowej, ponieważ pozycjonujesz się w sercu tego, czego aktualnie szukają Twoi konsumenci.

Wykorzystaj platformy takie jak Google Trends do badania trendów demograficznych i zacznij od przeprowadzenia audytu swoich odbiorców, aby lepiej zrozumieć ich grupę wiekową i wartości, które kierują ich zakupami.


5. Czy praca w domu może być odpowiedzią?

Czy wiesz, że 77% pracowników zdalnych twierdzi, że są bardziej produktywni w środowisku WFH?

Zakładając firmę po pandemii, praca zdalna jest zdecydowanie czymś, co należy rozważyć. Nie tylko pozwoli Ci to zaoszczędzić na kosztach biurowych, ale system pracy zdalnej poszerza Twój zakres działania o globalną siłę roboczą i zapewnia Ci więcej środków na inwestycje w nowe cyfrowe systemy pracy.

(Źródło obrazu: FindStack)

Jak widać tutaj, 58% całej siły roboczej w USA to pracownicy zdalni po pandemii, co sprawia, że trend WFH jest jednym z tych, które pozostaną. Pytanie brzmi więc, czy sprawdzi się to w przypadku rodzaju świadczonych przez Ciebie usług i czy logistycznie wpasuje się w Twój startupowy biznesplan?


6. Czy nadałeś priorytet temu sprzętowi poandemicznemu?

Dla tych z Was, którzy zdecydowali się na rozpoczęcie działalności w trybie WFH, kluczem do sukcesu jest stworzenie produktywnego otoczenia w domu, które zachęci Twoich pracowników do bycia zarówno szczęśliwymi, jak i zdrowymi.

Czy postawiłeś na ergonomiczne wyposażenie, takie jak krzesła z podparciem dla pleców i okulary chroniące przed niebieskim światłem w przypadku zmęczenia oczu spowodowanego ekranem? Czy masz budżet na inwestycje w systemy cyfrowe, takie jak Zoom, Monday i Slack? Inwestowanie w narzędzia komunikacyjne może wspomóc doświadczenie WFH i pomóc przenieść więcej biura do domu.

Priorytetowe traktowanie dobrobytu swoich pracowników to świetny sposób na zapewnienie produktywności, gdy nadal budujesz swój biznes. W rzeczywistości badania pokazują, że szczęśliwi pracownicy mają o 13% większe szanse na dobre wyniki i przyczyniają się do sukcesu firmy.


7. Czy jesteś na szczycie marketingu?

Wreszcie, ale z pewnością nie najmniej, musisz zacząć myśleć o swoich wysiłkach marketingowych, jeśli chcesz rozpocząć działalność po pandemii.

Ponieważ przyszłość biznesu nadal porusza się w sieci, tak samo jak konkurencja w zakresie promocji biznesu. W miarę jak platformy społecznościowe, takie jak TikTok, rozkwitają, a banery reklamowe online stają się nowymi elementami magazynu, nadszedł czas, aby zacząć kwestionować swoje umiejętności marketingu cyfrowego, jeśli chcesz zobaczyć sukces.

Kluczem jest tutaj spojrzenie na to, jakie techniki przykuwają uwagę Twojej demografii i co ważniejsze, które z nich nie. Na przykład, dla młodszych konsumentów, social media marketing jest priorytetem, jeśli chcesz zwiększyć świadomość marki, podczas gdy e-mail marketing może być kluczem dla bardziej dojrzałych odbiorców.

Ustalenie priorytetów w działaniach marketingowych zwiększy zaangażowanie na stronie, podniesie autorytet marki i co najważniejsze, sprawi, że Twój nowy, post-pandemiczny biznes znajdzie się na mapie.