Etsy to jedna z największych stron e-commerce dla niezależnych twórców sprzedających ręcznie robione rękodzieła, przedmioty vintage i materiały rzemieślnicze. Ponieważ wielu z naszych klientów to sprzedawcy Etsy, chcieliśmy dać im najlepsze narzędzia do marketingu ich biznesu, dlatego stworzyliśmy pięciostopniową strategię, która faktycznie dostarcza.

Odkryj, jak stworzyć swój plan strategii marketingowej Etsy poniżej, od rozpoczęcia do reklamy i sprzedaży w swoim sklepie Etsy.

  1. Poznaj swoją USP (Unique Selling Point)

    Podobnie jak każdy inny biznes, sprzedawcy Etsy muszą dowiedzieć się, co sprawia, że wyróżniają się na tle konkurencji. W 2018 roku na Etsy było 2,1 miliona sprzedawców (Statistica) - więc pierwsze pytanie, które musisz sobie zadać, to dlaczego klienci powinni robić zakupy u Ciebie, a nie u jednego z milionów innych sprzedawców?

    Podobnie jak każdy inny biznes, sprzedawcy Etsy muszą dowiedzieć się, co sprawia, że wyróżniają się od swoich konkurentów. W 2020 roku było ponad 4,3 miliona sprzedawców na Etsy, więc jest ważne pytanie, które musisz najpierw zadać sobie, aby rozpocząć swój plan marketingowy Etsy: co jest twoim USP?

    Jednym ze sposobów, aby upewnić się, że Twoja firma zyskuje uwagę, na którą zasługuje, jest tworzenie produktów dla rynku niszowego. Na przykład, jeśli jesteś producentem biżuterii, zamiast tworzyć "złotą bransoletkę" i konkurować z tysiącami podobnych produktów, może zamienić ją na "spersonalizowaną grawerowaną złotą bransoletkę". Możesz też pójść drogą kultury popularnej i zrobić coś w rodzaju "bransoletki z Gry o Tron". Nadal istnieje rynek dla tych produktów, ale nie jest tak konkurencyjny jak niejasne, ogólne kategorie.


    Jako osoba kreatywna, prawdopodobnie masz mnóstwo oryginalnych pomysłów, które pomogą Ci się wyróżnić. Poświęć trochę czasu na wypracowanie tego, co jest twoją USP, zanim zanurkujesz prosto do środka - lub pobaw się kilkoma pomysłami i zobacz, co przyniesie ci największy sukces!
  2. Branding

    Kiedy już poznasz swoje USP, możesz wykorzystać je do stworzenia zapadającej w pamięć marki dla swojego sklepu Etsy. Jest to Twój unikalny styl, z którego klienci będą Cię znać i na który składa się wiele rzeczy, takich jak Twoje logo, styl projektowania, a nawet sposób, w jaki opisujesz produkty i mówisz do swoich klientów. Oto kilka sposobów, w jaki możesz zbudować swoją markę na Etsy.

    Nadaj markę swojemu sklepowi

    Najpopularniejsze sklepy na Etsy mają czyste, jasne projekty, które naprawdę pokazują produkty. Zalecamy trzymanie się jednego lub dwóch głównych kolorów i czcionek na stronie.

    Jeśli chodzi o fotografie produktów, postaraj się, aby wyglądały one jak najbardziej profesjonalnie, używając wysokiej jakości zdjęć. Rób zdjęcia w świetle dziennym, ale nie w bezpośrednim świetle słonecznym. Zastanów się również nad tym, co znajduje się w tle - nikt nie chce widzieć twojego stosu do prasowania! Stwórz swoje własne mini studio z białymi plakatami, aby mieć pewność, że uwaga skupiona jest wyłącznie na Twoim produkcie. Kolejną ważną wskazówką, która pozwoli Ci uzyskać doskonałe zdjęcia, jest utrzymanie aparatu w jak najbardziej stabilnej pozycji, czy to za pomocą statywu, czy też opierając go na powierzchni lub oparciu krzesła.

    Ponieważ nasi klienci z Wielkiej Brytanii są naszą główną inspiracją, pomyśleliśmy, że podzielimy się z Wami tym, jak niektórzy z nich oznaczają swoje brytyjskie sklepy Etsy.



    Hello White Space
    Charlotte Bevan, twórczyni personalizowanych nadruków i kartek okolicznościowych, używa nowoczesnego, minimalistycznego stylu, aby jej projekty były w centrum uwagi!


    Nagłówek strony zawiera niektóre z jej ulubionych nadruków, a jej logo mówi wszystko, co trzeba wiedzieć o jej marce, zawierając jasny slogan: "Przemyślany projekt marki i strony internetowej".


  3. Opisy i opakowania

    Klienci nie będą kupować od Ciebie, jeśli nie będą mogli znaleźć Twoich produktów! To, jak skategoryzujesz i opiszesz swoje produkty, to dwie najważniejsze części Twojego planu marketingowego na Etsy, dlatego ważne jest, abyś od samego początku włożył wysiłek w reklamę.

    Opisy

    Po pierwsze, spójrzmy na opisy i tytuły, ponieważ są to rzeczy, które będą miały wpływ na to, gdzie pojawiasz się w wyszukiwarce Etsy i Google. Jednym z pierwszych miejsc, w których możesz zacząć planować swoje opisy jest własny przewodnik po wyszukiwaniu Etsy. Przewodnik ten opisuje, jak działa wyszukiwanie w Etsy i mówi o kilku kluczowych strategiach optymalizacji sklepu i miejsca, w którym pojawiasz się na listach.

    Tak istotne jak słowa kluczowe są jeśli chcesz sprzedawać na Etsy, pojawienie się wysoko na listach to tylko połowa sukcesu. Musisz również napisać tekst, który pomoże Ci stworzyć osobistą więź między kupującym a Twoim produktem.

    Oto kilka przykładów, które idealnie trafiają w równowagę między optymalizacją pod kątem wyszukiwarek a emocjami!



    Szukany termin: Floral Pendant Necklace

    Najwyżej ocenianym produktem dla tego wyszukiwania Etsy jest naszyjnik kwiatowy przez GLDNxLayeredAndLong z tytułem:

    Naszyjnik z kwiatów - Naszyjniki z wisiorkami - Prezent urodzinowy dla niej - Naszyjniki z kwiatów - Prezenty dla przyjaciół - Prezent dla córki

    Ten długi tytuł obejmuje wiele możliwych zapytań do tego produktu, co oznacza, że ma on większe szanse na uplasowanie się w rankingu dla różnych wyszukiwań.
    Opis jest długi (przycięłam instrukcje dotyczące rozmiaru i zamówienia, sposobu wykonania, czasu produkcji, gwarancji jakości i uchwytów społecznościowych firmy, aby zmieścić go na tym blogu!) i wykorzystuje jeszcze więcej możliwych słów kluczowych, takich jak "srebro", "personalizacja", "biżuteria" i "rękodzieło".

    Ale z drugiej strony, dodaje też trochę osobowości do produktu, używając gadatliwego i ujmującego leksykonu jak "awesome" i "happiness guarantee" oraz krótkich zdań jak "All personalization is done BY HAND. Bo tak jest lepiej". Jest to napisane tak, jak ktoś by mówił, co jest kluczowe dla budowania tej emocjonalnej więzi z klientem.


    Szukany termin: Twisted Hoop Earrings

    Najlepszym wynikiem dla tego terminu jest zestaw kolczyków moon and star hoop w złocie od UNIQAJEWELS z tytułem:

    Kolczyki księżycowe, kolczyki gwiazdy księżyca, kolczyki gwiazdy

    Prawdopodobnie mógłbyś zoptymalizować ten tytuł nieco bardziej, dodając, że jest to obręcz i jakie kolory są dostępne, ale ponownie używa więcej niż jednego możliwego terminu wyszukiwania produktu, co pomaga kupującym go znaleźć.

    Ten przykład naprawdę podkręca czynnik osobowości opisując kupującego jako supergwiazdę, zauważając, że kolczyki "świecą jasno, kiedy tylko je nosisz".

    Wciąż jednak udaje się znaleźć wszystkie te słowa, których brakuje w tytule, takie jak "hoop", "gold" i "sterling silver".

    Inną wspaniałą cechą tej reklamy produktu na Etsy jest link do powiązanego produktu. W ten sposób, jeśli klient nie całkiem znalazł to, czego szuka, masz kolejną szansę na uszczelnienie transakcji przez cross-selling coś innego!


    Kategorie i tagi

    Jeśli Twoje opisy, kategorie, tytuły i tagi są adekwatne do zapytania użytkownika, masz większe szanse na awans w rankingu.

    Dla każdej listy produktów możesz dodać 13 tagów. Są to frazy opisujące Twój produkt, na przykład "lampa z drewna odzyskanego" może być tagiem. Inną dobrą radą jest użycie niektórych tagów, aby powiedzieć, kto jest celem produktu i na jaką okazję, np. prezenty dla niej, prezent rocznicowy, stag do. Uczyń je jak najbardziej konkretnymi i zastanów się, czego szukałby Twój idealny klient, aby znaleźć Twój produkt.

    Sposób, w jaki kategoryzujesz swoje produkty, pomaga również pokazać algorytmowi wyszukiwania Etsy, czy Twój produkt jest odpowiedni dla danego wyszukiwania. Ponownie, używając naszego fantastycznego klienta Hello White Space jako przykładu, skategoryzował on dwa produkty, które oferuje jako kartki z życzeniami lub wydruki.

  4. Tworzenie treści

    Jako kreatywny, myślimy, że pokochasz ten kolejny krok tworzenia planu strategii marketingowej Etsy! Marketing treści to fantastyczny sposób na zareklamowanie swojej marki jeszcze większej liczbie osób. Tutoriale wideo, blogi i przewodniki są bardzo popularnymi metodami i oznaczają, że możesz przemawiać do swoich odbiorców na różnych platformach i budować publiczność.

    Nie mówimy, że powinieneś ujawnić wszystkie swoje sztuczki. Ale tutoriale i przewodniki oparte wokół swojego rzemiosła są zawsze dobrym pomysłem, ponieważ wiesz, że publiczność dla tego rodzaju tutoriali jest zainteresowana tym, co sprzedajesz i twoi obecni klienci są prawdopodobnie zainteresowani tego rodzaju tutorialami. Jest to sytuacja korzystna dla wszystkich!

    Najlepszy rodzaj treści robi dwie rzeczy: przemawia do twojej grupy docelowej i sprzedaje twój produkt. Na przykład, jeśli stworzyłeś wyszukane lub konfigurowalne projekty ściegu krzyżowego, tworząc przewodnik wideo na temat tego, jak tworzyć podstawowe wzory haftu krzyżowego, który następnie pokazał, jak jesteś wykwalifikowany w tworzeniu swoich projektów, łatwo zaznaczyłby oba pola.

    Przykładem sprzedawcy z Etsy, który wykorzystuje YouTube na swoją korzyść, jest KnitcroAddict. Zamieszczają oni filmy z darmowymi wzorami szydełkowymi i przewodnikami po szydełkowaniu. Kluczem do ich sukcesu jest niezwykle opisowy opis wideo. Nie tylko pomaga to wyszukiwarce YouTube uszeregować ich filmy, ale także linkuje do ich sklepu Etsy.


    Te filmy zdobywają tysiące wyświetleń tygodniowo, a posiadanie adresu URL do ich sklepu Etsy w opisie wideo oznacza, że fani są kierowani do zakupu po obejrzeniu filmu.

  5. Media społecznościowe i dlaczego Pinterest jest najlepszym przyjacielem sprzedawcy z Etsy!

    Do tej pory dowiedzieliśmy się, jak dotrzeć do klientów, którzy aktywnie szukają Twoich produktów poprzez Etsy. Ale jeszcze bardziej skuteczne może być dotarcie do potencjalnych klientów, którzy nawet nie wiedzieli, jak bardzo cię potrzebują! Wejdź do mediów społecznościowych.

    Kluczem do korzystania z mediów społecznościowych i forów internetowych jest upewnienie się, ponownie, że kierujesz się do właściwych osób. Na przykład, nie będziesz chciał dotrzeć do innych ludzi tworzących te same rzeczy co ty - chyba, że jest to, aby mieć oko na konkurencję i trendy - ponieważ nie będą to użytkownicy mediów społecznościowych, którzy kupują od ciebie. Zamiast tego, musisz wykorzystać je do zanurzenia się w kręgach swoich klientów.

    Na przykład, jeśli tworzysz nakrycia głowy na wesela, śledź hashtagi do zrobienia z planowaniem ślubu na Instagramie. Lub, jak wspomnieliśmy wcześniej, umieszczanie swoich przewodników i tutoriali online może pomóc właściwemu tłumowi znaleźć cię.

    Co prowadzi nas idealnie na... Pinterest!



    Dlaczego Pinterest?

    Pinterest jest idealną platformą, która pomoże Ci sprzedawać na Etsy z wielu powodów. Jest to wizualna platforma, która pozwala na linkowanie bezpośrednio do listy produktów, ze względu na typ klienta, który przegląda Pinterest.

    Z 90% tygodniowych Pinners korzystania z Pinterest do podejmowania decyzji o zakupie i 66% twierdząc, że kupują coś po obejrzeniu pinów marki, jesteś skierowany do konsumentów, którzy są na samym końcu lejka marketingowego. Są oni gotowi do zakupu i muszą tylko dowiedzieć się, co zamierzają kupić, więc upewnij się, że to właśnie tam wkroczysz!

    Oprócz umieszczania swoich produktów, możesz również tworzyć tablice dla swoich treści, takich jak blogi i tutoriale. Kiedy Pinner najedzie na Twój pin, będzie miał możliwość kliknięcia na to, co promujesz, jeśli podłączysz to do swojej strony.



    Naszą główną wskazówką jest założenie konta biznesowego. Dzięki temu będziesz mógł przypinać swoje oferty bezpośrednio z konta Etsy i będziesz mógł mierzyć sukces swoich postów za pomocą ich całkiem fajnego narzędzia Analytics!

Jak stworzyć swój plan strategii marketingowej na Etsy - podsumowanie

Jak każda forma marketingu e-commerce, klucz do marketingu Twojego sklepu Etsy w Wielkiej Brytanii sprowadza się do tego, aby maksymalnie ułatwić klientom znalezienie Cię i zakochanie się w tym, co robisz. Mamy nadzieję, że ten przewodnik dał Ci wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci sprzedawać na Etsy z powodzeniem!