Nie musimy Ci chyba mówić, że papier firmowy jest bardzo ważny dla Twojej firmy. Jest to nie tylko świetny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki, ale także niezbędny w wielu sytuacjach, np. w przypadku faktur i listów formalnych. Z tego powodu proces projektowania może wydawać się nieco przerażający. Ale nie martw się, zebraliśmy wszystkie nasze najlepsze wskazówki dotyczące projektowania papieru firmowego, aby pokazać Ci najlepsze praktyki dla Twoich dzieł sztuki.

Planuj z wyprzedzeniem

Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o drukowaniu papieru firmowego, musisz wrócić do podstaw i opracować plan. Ustal, czy chcesz mieć nagłówek czy stopkę (lub oba), gdzie ma być umieszczone logo i czy dane kontaktowe mają być na górze czy na dole strony.

Zastanów się, jak to wszystko będzie wyglądać po wydrukowaniu treści listu na projekcie!

Kolor

Być może słyszałeś rady, aby trzymać się czarno-białych projektów papieru firmowego, aby drukarka biurowa nie pogorszyła jakości końcowego listu. Jednak najlepszym sposobem na stworzenie wysokiej jakości papieru firmowego jest zlecenie jego profesjonalnego wydruku, a następnie umieszczenie go w drukarce biurowej tylko dla głównej treści. W ten sposób możesz wybrać dowolny kolor, wiedząc, że zawsze będzie on wyglądał na wysokiej jakości.
Jeśli chodzi o wybór koloru, masz do wyboru kilka opcji:

  • Postaw namonochromatyzm - wiem, mówiliśmy, że nie musisz używać czerni i bieli. Ale to nadal może wyglądać naprawdę efektywnie!
  • Użyj kolorów swojej marki - wiesz już, że kolory Twojej marki świetnie ze sobą współgrają, a to pomoże utrwalić Twoją markę w świadomości klientów.
  • Wybierz kolor akcentujący - nie musisz używać wszystkich kolorów swojej marki. Wybierz taki, który dobrze kontrastuje z czernią i bielą, aby dodać subtelne akcenty kolorystyczne do projektu papieru firmowego.

Nie zdecydowałeś się jeszcze na kolory swojej marki? Oto jak wybrać zwycięską paletę kolorów dla swojej marki.

Kształty

Czasami trudno jest określić, od czego zacząć - nie chcesz przecież, aby Twój papier firmowy był nudny lub - co gorsza - nie wyróżniał się niczym szczególnym. Ale jednocześnie nie możesz dopuścić do tego, aby design przyćmił treść listu.

Jeśli właśnie stoisz przed tym dylematem, polecamy zabawę z prostymi kształtami i liniami. Korzystając z wybranego programu do projektowania, przeciągnij i upuść kształty na stronę. Mogą one znajdować się na górze, po bokach, na samej krawędzi arkusza - wszystko zależy od Ciebie. W ten sposób stworzysz przyciągający wzrok projekt papieru firmowego, nie odwracając uwagi czytelnika od treści wiadomości.

(Źródło: CIPMANN)

Zalecamy jednak, aby nie umieszczać ich na środku strony. Szczególnie ciemne kształty mogą utrudniać czytanie listu.

Pozycjonowanie

Hierarchia wizualna to termin używany w projektowaniu graficznym do opisania rozmieszczenia różnych elementów projektu w kolejności ich ważności. Jest to klucz do stworzenia papieru firmowego, który skutecznie prezentuje właściwe informacje.

Zgodnie z najlepszymi praktykami, logo firmy powinno znajdować się na górze strony (stąd nazwa papier firmowy). Jest to ważny element projektu, ponieważ pokazuje, od kogo pochodzi list.


Główna rada
Jeśli jesteś projektantem graficznym, nigdy nie pokazuj klientowi pustego projektu papieru firmowego, ponieważ osoby niebędące projektantami mogą mieć trudności z wyobrażeniem sobie, jak będzie on wyglądał w użyciu. Dodaj tekst zastępczy, aby pokazać, jak list będzie wyglądał po wydrukowaniu na papierze firmowym.


Następnie pozostaw dużą pustą, białą przestrzeń na właściwy list. Jest to druga informacja, którą chcesz pokazać, ponieważ jest to powód wysłania listu.

Dane kontaktowe zwykle umieszcza się na dole strony, na wypadek gdyby odbiorca chciał się skontaktować z firmą po przeczytaniu listu.

Zachowaj prostotę

Jeśli jest to banał, to prawdopodobnie jest to prawda - i tak właśnie jest w przypadku powiedzenia "mniej znaczy więcej". Kluczem do efektywnego projektu papieru firmowego jest zachowanie prostoty. Jak już wspomnieliśmy, gwiazdą jest sam list - papier firmowy stanowi jedynie ozdobną ramę.

Poniższy projekt autorstwa dyrektora kreatywnego Tima Jarvisa jest tego doskonałym przykładem. Proste obramowanie otacza treść listu. Logo i dane kontaktowe znajdują się odpowiednio na górze i na dole strony, a tekstu nic nie zasłania.

(Źródło: Tim Jarvis)

Jakie informacje należy zamieścić

W zależności od rodzaju działalności i komunikacji, konieczne będzie zamieszczenie pewnych informacji.

Oto, co zgodnie z ustawą o spółkach musi znaleźć się na każdym papierze firmowym:

  • Nazwa firmy
  • Gdzie w Wielkiej Brytanii firma jest zarejestrowana
  • Numer zarejestrowanej firmy
  • Adres zarejestrowanej siedziby

Poniżej znajduje się pełna lista wymogów prawnych dotyczących tego, co należy umieścić na papierze firmowym w zależności od rodzaju firmy, dla której projektujesz.

Od niedawna powszechne jest umieszczanie obok innych danych kontaktowych także adresów mediów społecznościowych. Chociaż nie jest to wymóg, jest to miły akcent dla firm, które wykorzystują media społecznościowe jako swój główny kanał marketingowy.


Dopasuj papeterię firmową

Projekty papeterii firmowej powinny być zawsze dopasowane do wytycznych dotyczących marki firmy. Jest to nie tylko najlepsza praktyka, ale także znakomity sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Mówiąc o papeterii, mamy na myśli inne narzędzia komunikacji firmowej, takie jak wizytówki i formularze komplementów.

Oto przykład spójnego oznakowania marki w całym zestawie:

(Źródło: Kempeli)

Używaj oprogramowania do projektowania, z którym czujesz się komfortowo

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy i szukasz łatwego sposobu na stworzenie projektu papieru firmowego DIY, to dobrze trafiłeś. Mamy mnóstwo darmowych szablonów papieru firmowego, które możesz dostosować do swoich potrzeb online.

Zacznij od podstaw i zaprojektuj go za pomocą naszego darmowego kreatora papieru firmowego lub wybierz gotowy projekt. W ten sposób łatwo stworzysz profesjonalny projekt papeterii firmowej.


Pamiętaj, aby podzielić się z nami swoimi gotowymi projektami w mediach społecznościowych! Oznacz nas @instantprintuk lub #instantprintuk, aby mieć szansę na pojawienie się na naszym kanale.