Mix broszur marketingowych, pocztówek i ulotek

Od czasu pojawienia się komputerów osobistych, smartfonów i urządzeń mobilnych, marketing cyfrowy stał się podstawowym podejściem dla większości firm, zwłaszcza małych firm o ograniczonym budżecie. Strony internetowe, e-mail, media społecznościowe i inne narzędzia cyfrowe sprawiają, że opłacalne dla małych firm, aby wygenerować silne wyniki marketingowe. W przeciwieństwie do powszechnego przekonania, marketing cyfrowy nie spowodował upadku marketingu drukowanego. W rzeczywistości, nie tylko narzędzia marketingu drukowanego nadal mają swoje miejsce w kompleksowej strategii marketingowej, ale ich rola staje się coraz ważniejsza w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Dzisiejsi konsumenci są zalewani cyfrowymi komunikatami marketingowymi. Według badań przeprowadzonych przez U.S. Postal Services, marketing drukowany, taki jak ulotki, broszury i poczta bezpośrednia, zapewnia wytchnienie od ciągłego napływu mediów cyfrowych, dzięki czemu materiały drukowane są bardzo skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktu z rynkiem docelowym. Badanie wykazało również, że duża liczba konsumentów nadal korzysta z marketingu drukowanego przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Jednocześnie, konkurencja rośnie praktycznie w każdej branży, a czas uwagi konsumentów jest krótszy niż kiedykolwiek. Uzyskanie małej firmy zauważyć teraz wymaga mieszanki cyfrowych i tradycyjnych narzędzi marketingowych, w tym ulotek. Jeśli myślisz o użyciu ulotek do promowania swojej firmy, teraz jest czas, aby zacząć.

Pięć powodów, dla których warto używać ulotek do promowania swojej firmy
Ulotki drukowane oferują wiele korzyści marketingowych dla małych firm. Pięć najważniejszych z nich to:

  • Niski koszt.  Ulotki marketingowe mogą przynieść duże efekty przy niewielkim budżecie. Możesz zaoszczędzić na kosztach projektu, wykonując go samodzielnie; ponadto koszty druku i dystrybucji są minimalne.
  • Utrzymać rurociąg pełny. Dobrze zaprojektowana ulotka dystrybuowana do właściwej grupy odbiorców jest bardzo skutecznym sposobem na generowanie leadów.
  • Wiele różnych zastosowań. Ulotki mogą być wykorzystane do budowania marki, promowania nowego produktu, ogłaszania wyprzedaży lub specjalnego wydarzenia i wielu innych.
  • Wspieraj swój marketing cyfrowy. Dodanie kodów QR do ulotek pozwala ludziom na natychmiastowe połączenie się z większą ilością informacji i podjęcie decyzji o zakupie za pomocą ich smartfonów.
  • Łatwe do śledzenia wyników. Używanie numerów ulotek, kodów kuponów i adresów URL klientów umożliwia dokładne śledzenie liczby odpowiedzi i zakupów.
  • Być może największą zaletą ulotek druku jest to, że są one namacalne. Ulotki zapewniają coś do trzymania w ręku, a nie patrząc na ekranie. Jeśli ulotka przychodzi w poczcie, większość ludzi przynajmniej zobaczyć, co to jest o. W przeciwieństwie do tego, miliony e-maili marketingowych iść nieprzeczytane każdego dnia, ponieważ mogą one być natychmiast usunięte na machnięcia lub kliknięcia przycisku.

Niedawno przeprowadzone badanie wykazało, że 88% respondentów uważa, że lepiej rozumie i zachowuje informacje, gdy czyta materiały drukowane na papierze. Siedemdziesiąt siedem procent respondentów preferuje czytanie materiałów drukowanych w porównaniu z cyfrowymi.

Jak używać ulotek do promowania swojej firmy
Tak jak w przypadku każdego narzędzia marketingowego, ulotki muszą być wykonane prawidłowo, aby uzyskać pożądany zwrot z inwestycji. Poniższe kroki stanowią wytyczne do tworzenia i dystrybucji ulotek, które przynoszą rezultaty.

Miej jasny cel w głowie. Nie umieszczaj ulotki tylko dlatego, że wszyscy inni to robią. Miej jasny cel, który chcesz osiągnąć, np. generowanie nowych leadów, kierowanie ludzi na stronę internetową, generowanie sprzedaży, itp. W przeciwnym razie, nie jest prawdopodobne, aby produkować żadnych znaczących wyników.

Skup się. Szczególnie skup się na dwóch rzeczach: Twoim rynku docelowym i Twoim przekazie. Ulotki nie działają bardzo dobrze z podejściem shotgun (wysyłanie dużej liczby ulotek i nadzieję, że niektóre hit cel). Zamiast tego, uzyskać bardzo jasne, kto może być zainteresowany w komunikacie marketingowym i skierować ulotkę specjalnie do nich.

To samo odnosi się do Twojej wiadomości. Skup się na jednym lub dwóch kluczowych punktach, aby nie zasypać czytelników zbyt dużą ilością informacji. Na przykład, załóżmy, że Twoja firma ma wyprzedaż na wiele różnych przedmiotów. Zamiast próbować wymienić każdy przedmiot na ulotce, ogranicz ją do jednego lub dwóch najlepiej sprzedających się i najpopularniejszych produktów.

Jeśli celem ulotki jest ogłoszenie specjalnego wydarzenia, takiego jak wyprzedaż w całym sklepie, ogranicz informacje do tego, co ludzie muszą wiedzieć, w tym czas, datę i lokalizację, a co jest w nim dla nich (np. 50% zniżki na wszystkie przedmioty).

Bądź kreatywny. W wielu przypadkach ulotka może być pierwszym kontaktem konsumenta z Twoją firmą, dlatego tak ważne jest, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Użycie odważnych kolorów, dużych, przyciągających uwagę nagłówków, zwięzłych, dobrze napisanych tekstów i unikalnych elementów graficznych przyciągnie uwagę czytelnika i zachęci go do dalszego czytania.

  • Podstawowe wskazówki dotyczące projektowania obejmują:
  • Drukuj w pełnym kolorze. Czerń i biel wyglądają tanio.
  • Użyj co najwyżej dwóch różnych czcionek. Jeśli jest ich więcej, ulotka staje się trudna do odczytania.
  • Użyj różnych rozmiarów czcionek; większych dla nagłówka i podtytułów, mniejszych dla treści.
  • Ułatwiaj czytanie - krótkie, jasne zdania z dużą ilością miejsca między blokami tekstu, tak aby ulotka nie wyglądała na zatłoczoną.
  • Nie daj się ponieść zbyt dużej ilości obrazów. Kilka mocnych zdjęć lub grafik przyciągnie uwagę czytelnika. Zbyt duża ich ilość może sprawić, że ulotka będzie wyglądała na zatłoczoną.
  • Miej silne wezwanie do działania. Ulotka marketingowa bez potężnego wezwania do działania jest jak samochód wyścigowy bez paliwa. Ulotka musi dostarczyć przydatnych informacji dla Twojego rynku docelowego. Ale jeśli nie powiesz ludziom, co mają zrobić z tą informacją - odwiedzić stronę internetową, wziąć udział w specjalnym wydarzeniu, kupić produkt, itp. - to nie osiągnie celu, który określiłeś dla ulotki. Spraw, aby każde wezwanie do działania było krótkie, dynamiczne i wystarczająco przekonujące, aby zmotywować czytelników do podjęcia działania.