Sukces kampanii wyborczej sprowadza się do jednej rzeczy: nawiązania kontaktu z wyborcami, dostrzeżenia, że są to prawdziwi ludzie z prawdziwymi troskami i problemami oraz znalezienia sposobu, aby pokazać im, że można im pomóc. A najlepszy sposób, aby to osiągnąć? Zwycięska strategia marketingowa kampanii wyborczej, która odróżnia Cię od innych posłów i pokazuje wyborcom, dlaczego powinni wybrać właśnie Ciebie.

Jako wyborcy (ale także eksperci w dziedzinie marketingu poligraficznego), stworzyliśmy ten przewodnik, aby pomóc Ci przyjrzeć się najlepszym sposobom na przekazanie swojego przesłania w przejrzysty, ale także ekscytujący sposób, który sprawi, że wyborcy zrozumieją Twoje materiały marketingowe i podejmą odpowiednie działania.

Co decyduje o udanym druku wyborczym?

Po pierwsze, przyjrzyjmy się Twoim materiałom marketingowym na wybory. Istnieją pewne pola wyboru, które należy zawsze zaznaczyć w druku wyborczym. Oto krótka lista, która pomoże Ci sprawdzić, czy Twoje ulotki polityczne, broszury i inne materiały są skuteczne.

  1. Silna marka
    Niezależnie od tego, do której partii należysz, każda z nich ma bardzo charakterystyczną markę - od kolorów, jakich używa, po przesłania, które stara się przekazać. Skuteczna marka może wywołać uczucia i emocje, sprawić, że wyborcy zaufają Ci, polubią Cię i poczują, że dajesz im siłę.

    Projekt, który wybierzesz, przekazuje wszystkie te informacje, a nawet więcej, dlatego zwróć szczególną uwagę na rodzaje obrazów, kolory i układy, które zastosujesz, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z materiałów do druku wyborczego.










  2. Zapadająca w pamięć polityka
    Jeśli chodzi o start w wyborach, najważniejszy jest research. Nasza największa rada brzmi: zanim w ogóle pomyślisz o zamówieniu materiałów marketingowych, po prostu idź i pobrudź sobie ręce. Pukajcie do drzwi, rozmawiajcie z ludźmi na ulicy, proście o wypełnienie ankiet w Internecie - jakiekolwiek badania mogą tylko pomóc Waszej kampanii.

    Następnie, po uzyskaniu stałej listy problemów występujących w lokalnym okręgu wyborczym, można określić problemy, którymi zamierzamy się zająć. Im bardziej aktualne kwestie, tym większe wrażenie zrobią na wyborcach, co oznacza, że będą oni bardziej skłonni zapamiętać Twoje nazwisko, gdy nadejdzie czas głosowania.










  3. Powtarzające się przesłanie
    Pamiętasz, jak byłeś w szkole i musiałeś się uczyć do sprawdzianu? Najlepszym sposobem, by coś utkwiło Ci w pamięci, było powtarzanie tego w kółko, aż stało się czymś, co już znasz. To samo podejście można zastosować w przypadku przekazu politycznego!

    Kiedy prowadzisz kampanię od drzwi do drzwi, angażujesz się w rozmowę z potencjalnym wyborcą. Jeśli następnie zostawisz im broszurę lub ulotkę wyborczą, będą mogli ponownie zapoznać się z Twoim przesłaniem. Po tej rozmowie możesz wykonać kolejny telefon lub podrzucić ulotkę, aby Twoje przesłanie naprawdę dotarło do wyborcy.










  4. Przekaż swoje "dlaczego
    Dlaczego powinni na Ciebie głosować? Potrzebujesz silnego argumentu, aby przekonać wyborców, którzy mogą być niezdecydowani. Stosując się do wszystkich powyższych rad, np. dostosowując swoją politykę do lokalnych problemów i angażując się w kontakty z wyborcami, możesz stać się najlepszym kandydatem na to stanowisko i pokazać ludziom, dlaczego powinni oddać na Ciebie swój głos w wielkim dniu.




  5. Materiały wysokiej jakości
    Ulotki, broszury i szyldy powinny nie tylko dobrze przekazywać Twoje przesłanie, ale także wyglądać i sprawiać dobre wrażenie. Druk jest namacalną formą marketingu - istnieje tak wiele komunikatów, które może przekazać określona faktura lub gramatura. Dlatego należy zawsze wybierać grubsze materiały o wyższej jakości. W ten sposób będziesz postrzegany jako wiarygodne i godne zaufania źródło - co w tej branży jest szczególnie ważne!

    Tutaj


    dowiesz się więcej o tym, dlaczego ulotki są najbardziej godną zaufania formą marketingu.

Jakiego druku wyborczego powinieneś użyć?

Prowadzenie udanej kampanii wyborczej sprowadza się do zapewnienia odpowiednich materiałów marketingowych, które promują Twoją sprawę, przesłanie i rozpowszechniają wiedzę o nich. Oto kilka opcji, bez których Twoja partia nie powinna się obyć w tym czasie wyborów i jak najlepiej z nich korzystać.


Ulotki

Ulotki są nie tylko jedną z najtańszych form marketingu, ale także jedną z najskuteczniejszych, zwłaszcza w przypadku rozpowszechniania wiadomości politycznych. Dzieje się tak dlatego, że możesz wydrukować ich tysiące - wystarczająco dużo dla wszystkich w okręgu docelowym - bez ponoszenia wysokich kosztów. Nasze ostatnie badanie wykazało również, że są one najbardziej zaufaną formą marketingu, co czyni je obowiązkowym elementem arsenału druków kampanii wyborczej.

Papier firmowy

Wyślij list do swoich wyborców, a na pewno zostanie on zauważony! 56% ludzi otwiera listy, w porównaniu z zaledwie 22,87% w przypadku e-maili (CMO Council). To może mieć ogromne znaczenie dla Twojej kampanii! Umieszczenie na liście swojego logo (logo i kolory partii) sprawi, że staniesz się jeszcze bardziej rozpoznawalny, a dzięki ważnym informacjom kontaktowym wskażesz wyborcom, jak mogą się z Tobą skontaktować.

Pocztówki

Chcesz czegoś innego niż konkurencja? Kartki poczt owe szturmem zdobywają świat marketingu! Są one nie tylko najbardziej poczytnym formatem korespondencji bezpośredniej, ale także świetnym inicjatorem rozmów w marketingu bezpośrednim.

Plakaty

Na przestrzeni lat powstało wiele niesamowitych plakatów kampanii politycznych, które wciąż pozostają jednym z najlepszych sposobów na promowanie swojej partii - przy odpowiednim projekcie! Tutaj znajdziesz inspirację i dowiesz się, jak zmieniały się plakaty wyborcze.

Znaki

Rozdawanie małych tablic ogrodowych i okiennych z przesłaniem poparcia dla Twojej partii (np. "Głosuję na X") to świetny sposób na rozpowszechnienie swojej marki w okolicy. Wyobraź sobie wszystkie ogrody, na których widnieją barwy Twojej partii! O wiele łatwiej jest przekonać innych wyborców, gdy wiedzą, że ich sąsiedzi również popierają Twoją partię.

Jak zaprojektować ulotkę wyborczą

Po dopracowaniu przekazu czas zacząć myśleć o projekcie ulotki politycznej. Standardowym formatem ulotki wyborczej jest dwustronna ulotka A5, jednak składana ul otka A4 jest również doskonałym wyborem, zwłaszcza jeśli wysyłasz ją w kopercie wraz z listem perswazyjnym zaadresowanym do wyborcy.

Ważne jest, aby pamiętać, że projekt ulotki wyborczej lub broszury nie powinien być kwestią drugorzędną - w końcu jest to pierwsze wrażenie, jakie potencjalny wyborca może odnieść na Twój temat, więc upewnij się, że pokazuje ona, jak wspaniała jest Twoja polityka, tak samo, jak zrobiłoby to spotkanie twarzą w twarz!

Poniższy przykład ulotki wyborczej pokazuje najlepsze praktyki w zakresie projektowania.

Lista kontrolna druku wyborczego

Masz to wszystko? Upewnij się, że materiały drukowane na potrzeby Twojej kampanii politycznej mają wszystko, czego potrzeba, by zrobić wrażenie, korzystając z tej listy kontrolnej.

  • Imię i nazwisko posła
  • Profesjonalne zdjęcie
  • Którą partię reprezentujesz (lub jesteś niezależny)
  • Data wyborów
  • Twoje znaki firmowe - kolory i logo
  • Obszar, który reprezentujesz
  • Ważne kwestie, które chcesz poruszyć
  • Wezwanie do działania, informujące czytelnika, co ma zrobić dalej, np. zarejestruj poparcie, zagłosuj na Andy'ego Smitha.
  • Spersonalizuj deputowanego, dodając notkę od niego
  • Informacje kontaktowe - e-mail, strona internetowa, media społecznościowe, jakkolwiek chcesz, aby ludzie kontaktowali się w tej sprawie
  • Informacje o legalnym wydawnictwie lub nadruk*.

*Do wszystkich drukowanych materiałów wyborczych musi być dołączony nadruk. Zawiera on pewne szczegóły, które wskazują, kto jest odpowiedzialny za wysyłkę, w tym informacje o organizatorze i drukarni. Niezamieszczenie nadruku na drukowanych materiałach wyborczych jest wykroczeniem w myśl Ustawy o wyborach i referendach dla partii politycznych z 2000 roku (Political Parties Elections and Referendums Act 2000).

Przykładem nadruku może być:

Promoted by Andy Smith, Parsonage Lane, Central District, A12 3BC
Wydrukowano przez instantprint, Unit A, Brookfields Park, Manvers Way, Rotherham, S63 5DR

W przypadku materiałów jednostronnych nadruk należy umieścić na pierwszej stronie. W przypadku dokumentów wielostronicowych, nadruk należy umieścić na pierwszej lub ostatniej stronie.

Gotowy do rozpoczęcia drukowania własnych materiałów wyborczych? Zapoznaj się z naszą pełną ofertą druków wyborczych. Sprawdź, jakiego druku powinieneś używać podczas wyborów (i jak najlepiej go wykorzystać)!