Jeśli jesteś właścicielem luksusowej marki, luksus powinien być komunikowany w każdym elemencie Twojego marketingu. Klienci będą go odczuwać od momentu, gdy będą trzymać w ręku Twoją wizytówkę, aż po moment, w którym zetkną się z Twoim produktem. Dowiedz się z tego przewodnika, jak stworzyć wrażenie luksusu na wizytówkach, a będziesz o krok bliżej do przyciągnięcia klientów, na których naprawdę Ci zależy...

Kształt

W instantprint oferujemy tradycyjne prostokątne wizytówki, a także wizytówki mini i kwadratowe. Kształt, który wybierzesz, będzie w dużej mierze zależał od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, a także od Twoich osobistych upodobań. Wizytówki mini mają połowę wysokości standardowej wizytówki, natomiast wizytówki kwadratowe mają wymiary 55 x 55 mm. Wybór alternatywnego kształtu wizytówki może być subtelnym sposobem na wyróżnienie się z tłumu.

Kolor

Kolor może przekazać bardzo wiele informacji o marce, nawet jeśli odbiorca nie zdaje sobie z tego sprawy. Kiedy stajemy w obliczu określonej palety barw, natychmiast podejmujemy decyzję o tym, co mamy przed sobą. Odważne, żywe kolory są często używane dla odważnych, żywych marek. Dlatego też marka luksusowa powinna używać kolorów, które przywodzą na myśl luksus.

W marketingu marki z wyższej półki warto ostrożnie używać kolorów i wybierać bardziej subtelne i neutralne odcienie. Zdecyduj, jak chcesz, aby Twoi klienci czuli się, kiedy myślą o Twojej marce i wybierz paletę, która pasuje do tego nastroju. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać kolory w marketingu, przeczytaj nasz wpis na blogu Psychologia koloru.

Typografia

W naszym wpisie na blogu Psychologia typografii omawiamy sposób, w jaki krój pisma może wpłynąć na sposób, w jaki klient postrzega Twoją markę. Wybierając czcionkę do swojej wizytówki, należy pamiętać o osobowości marki oraz czytelności tekstu. Nie ma sensu mieć pięknej wizytówki, jeśli nikt nie może odczytać Twoich danych kontaktowych!

Marki luksusowe zazwyczaj wybierają subtelne i eleganckie czcionki. Kształt liter sugeruje charakter produktu - na przykład, marka ceniąca tradycję może wybrać czcionkę w stylu skryptowym. Natomiast bardziej nowoczesna firma wybierze prostszą czcionkę szeryfową, taką jak Helvetica.

Papier

Istnieje wiele różnych rodzajów papieru, ale przy projektowaniu luksusowych wizytówek dla marki premium zawsze najlepiej zdecydować się na papier luksusowy. Wybierz papier o gramaturze co najmniej 350 g/m² (nasz standard to 450 g/m²), a Twoja wizytówka będzie się czuła luksusowo w dłoni klienta. Rodzaj wybranego papieru ma również wpływ na wygląd projektu po wydrukowaniu - różne papiery mają różny poziom absorpcji, więc kolory mogą wyglądać jaśniej na papierze matowym, a ciemniej na błyszczącym.

Papier, który wybierzesz, może mieć również różne rodzaje wykończenia. W instantprint oferujemy trzy różne wykończenia - matowe, błyszczące i aksamitne. Matowe wykończenie jest gładkie i jedwabiste w dotyku i tworzy wyrafinowaną atmosferę, podczas gdy połysk to wykończenie o wysokim połysku, które intensyfikuje kolory. Aksamitne wykończenie jest doskonałym wyborem dla marek luksusowych, ponieważ zapewnia niezrównaną miękkość w dotyku i jakość luksusu. Wybierając wykończenie, należy pamiętać o swoich idealnych klientach i zastanowić się, w jaki sposób faktura papieru wpłynie na wygląd i odczucia związane z projektem.

Zdobienia

Subtelne zdobienia mogą w znacznym stopniu podkreślić osobowość Twojej marki. Poeksperymentuj z tłoczeniem, foliowaniem i punktowym UV, aby nadać wizytówce dodatkową głębię i fakturę. Wiele marek decyduje się na wytłoczenie swojego logo lub podkreślenie pewnych aspektów za pomocą metalicznej folii. Punktowe UV nadaje wybranym fragmentom projektu wysoki połysk, dzięki czemu przyciągają one światło. Wszystkie te zdobienia to świetny sposób na urozmaicenie wizytówki bez nadmiernego epatowania wyglądem!

Wygląd i styl Twojej wizytówki będzie wiele mówił o Twojej marce, dlatego podczas projektowania weź pod uwagę powyższe kategorie. Jeśli masz wątpliwości, porozmawiaj z jednym z naszych pracowników lub wybierz jeden z naszych gotowych szablonów.

Czy masz przykład luksusowego brandingu w dobrym wykonaniu? Podziel się nim z nami na Twitterze lub Facebooku!