Ze świeżym spojrzeniem i nowym rokiem możliwości przed sobą, styczeń to idealny czas, aby rzucić ostrożność na wiatr i rozpocząć działalność gospodarczą! Przekształcenie swojego wielkiego pomysłu w start-up jest ogromnym, ekscytującym krokiem, a kiedy nadejdzie czas, że jesteś gotowy, aby uwolnić go na świat, będziesz potrzebował wszystkich właściwych narzędzi, aby pomóc Ci to zrobić. I tu właśnie wkraczamy my...

Podczas gdy świetnie jest wykorzystywać metody marketingu online, takie jak poczta elektroniczna i media społecznościowe, marketing drukowany nadal pozostaje realnym i opłacalnym sposobem rozpowszechniania informacji. Badanie przeprowadzone przez printpower.eu wykazało, że produkty drukowane, takie jak poczta bezpośrednia, gazety i katalogi, cieszą się zaufaniem konsumentów na poziomie 63%, podczas gdy marketing cyfrowy uzyskał zaledwie 25% punktów. Produkty takie jak wizytówki, ulotki i broszury nie tylko oferują namacalną platformę do kreatywnego projektowania i budowania marki, ale także, jako że marketing internetowy jest często przesycony, mogą pomóc w zdobyciu zaufania nowych i niewykorzystanych odbiorców.

Aby ułatwić Ci start w marketingu, przygotowaliśmy zestaw startowy dla nowych firm, w którym znajdziesz wszystkie materiały drukowane, których będziesz potrzebować, aby stworzyć podstawy swojej działalności.

Wizytówki

Dobre pierwsze wrażenie jest kluczem do nawiązywania kontaktów, więc upewnij się, że Twoje jest na miejscu dzięki przyciągającej wzrok wizytówce. Wizytówki są potężnym narzędziem networkingowym, a przy odpowiednim projekcie i dobrej jakości materiale mogą sugerować potencjalnym klientom i inwestorom, że Twoja firma jest pewna siebie, godna zaufania i profesjonalna. Zabieraj je na imprezy networkingowe, wrzucaj do pakietów powitalnych i miej kilka pod ręką, aby nigdy nie przegapić okazji do umieszczenia swojej firmy na mapie!

Obraz: Instagram.com

Papier firmowy

Na początku zakładania firmy będziesz musiał wysyłać dużo korespondencji do potencjalnych dostawców, inwestorów i klientów. Papier firmowy z Twoim logo i znakami firmowymi jest często niezbędny, ponieważ służy jako dowód, że faktycznie reprezentujesz firmę, upewniając odbiorcę, że jesteś prawdziwym przedsiębiorcą. Mogą one również pomóc w wywarciu natychmiastowego wpływu i ustanowieniu tożsamości Twojej marki od samego początku. Dzięki prostemu, ale stylowemu wzornictwu, wydrukowanemu na mocnym, luksusowym papierze, będą one sposobem na podkreślenie Twojego profesjonalizmu, jednocześnie upewniając odbiorców, że Twoja firma przywiązuje dużą wagę do szczegółów.

Obraz: cocorrina.com

Obraz: fuzzco.com

Ulotki

Ulotki są jednym z najbardziej bezpośrednich i opłacalnych sposobów na dotarcie do odbiorców. Są one nie tylko dość proste w projektowaniu, ale są również bardzo uniwersalne, pozwalając na promowanie dowolnej liczby rzeczy, od wielkiego otwarcia sklepu do oferty wstępnej. Ulotki dają Ci możliwość wyjścia na zewnątrz i porozmawiania z potencjalnymi klientami twarzą w twarz, co często jest najlepszym sposobem na rozpowszechnienie informacji. Rozdawaj je lokalnie, rozwieś w okolicy lub zostaw w sklepie, barze czy kawiarni, aby ludzie mogli je sobie wziąć do ręki. Nie zapomnij tylko dodać adresu URL swojej strony internetowej, uchwytów w mediach społecznościowych lub lokalizacji swojego sklepu lub biura, aby ludzie wiedzieli, gdzie Cię znaleźć, jeśli później wrócą do ulotki.

Obraz: behance.net

Plakaty

Jeśli prowadzisz warsztaty wprowadzające lub promujesz swój produkt, wydarzenie lub usługę, nic tak skutecznie nie przyciąga uwagi jak dobrze rozmieszczony plakat. Niezależnie od tego, czy powiesisz je w oknie, umieścisz w ramce w kształcie litery A, czy wyjdziesz na ulicę, plakaty mają potencjał, aby naprawdę zaskoczyć odbiorców. Co więcej, nie kosztują wiele, a mimo to, dzięki kreatywnemu, przekonującemu i efektownemu projektowi, mogą szybko zwiększyć świadomość istnienia Twojej firmy i sprawić, że odwiedzający Cię klienci będą się do Ciebie zbliżać w zaskakującym tempie.

Obraz: canva.com

Obraz: canva.com

Broszury

Zaletą broszury jest to, że stanowi ona platformę marketingową, która jest zarówno atrakcyjna wizualnie, jak i bogata w informacje. Idealne dla katalogów produktów, menu, broszur lub portfolio, broszury są niezwykle wszechstronne i niedrogie. Oferują duży wybór materiału, rozmiaru i oprawy oraz wiele możliwości kreatywnego wykorzystania, dzięki czemu idealnie nadają się do zaprezentowania nowego biznesu w szczegółowy, angażujący sposób.

Obraz: creativemarket.com

Naklejki

Naklejki to nie tylko świetna zabawa, ale również wiele wspaniałych sposobów, w jakie można je wykorzystać do promocji nowego biznesu. Możesz wydrukować na nich swoje logo z przyjazną, powitalną wiadomością i rozdawać je na imprezach lub klientom w swoim sklepie. Możesz użyć ich do zapieczętowania opakowania lub jako stylowe wykończenie Twoich produktów. Możesz nawet zaprojektować naklejkę, która nie zdradza nic poza Twoim logo i/lub adresem URL strony internetowej, a następnie zostawić je w różnych miejscach w mieście. Ten anonimowy chwyt marketingowy może po prostu grać do czyjejś ciekawości wystarczy, aby odwiedzić stronę internetową, aby dowiedzieć się więcej!

Obraz: printsome.com

Obraz: pinterest.com

Obraz: pinterest.com

Pocztówki

Nigdy nie jest za wcześnie, aby zacząć myśleć o lojalności klientów. Kiedy klient korzysta z usług Twojej firmy po raz pierwszy, możesz zaoferować mu małe podziękowanie wydrukowane na pocztówce, takie jak 10% zniżki na następny zakup. Może się to wydawać drobnym szczegółem, ale takie specjalne akcenty jak ten, mogą przyczynić się do tego, że Twoja firma będzie postrzegana jako osobista i oddana swoim klientom, co z pewnością wzbudzi takie same odczucia w zamian.

Jeśli planujesz wielkie otwarcie w swoim lokalu, pocztówki mogą stanowić zabawną alternatywę dla standardowych zaproszeń, dzięki czemu doskonale nadają się do podekscytowania ludzi tym wydarzeniem. Rozdawaj je na ulicy, rozwieś w okolicy lub zostaw w różnych miejscach w mieście. Wspaniałą rzeczą w pocztówkach jest to, że są one na tyle małe, że przechodnie mogą je wziąć do ręki i schować do kieszeni, więc jeśli wpadną w oko podczas spaceru, mogą je zabrać do domu i przejrzeć później.

Obraz: hazyskiesdesigns.com

Obraz: designinspiration.com

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy przy zakładaniu firmy, sprawdź nasze centrum online, instantprint Start-Ups, gdzie znajdziesz wszystkie wskazówki, przewodniki i inspiracje, których będziesz potrzebować, aby wystrzelić swój biznes w kierunku sukcesu!