W trakcie trwania naszego konkursu otrzymaliśmy setki niesamowitych historii biznesowych, które całkowicie nas zaskoczyły. Jednak zwycięzca może być tylko jeden. Sposób, w jaki nasza wybrana firma włączyła swoją historię do swojej marki, był naprawdę wyjątkowy.

Rum Pirate's Grog został odkryty przez dwóch brytyjskich podróżników, którzy zamieszkali na karaibskiej wyspie Roatán, leżącej u wybrzeży Hondurasu. To właśnie tam po raz pierwszy spróbowali wyjątkowego "Pirate's Grog Rum", wyprodukowanego przez holenderskiego imigranta i zdecydowali, że trzeba się nim podzielić z całym światem. Butikowa firma produkująca rum ma obecnie siedzibę w Hackney i rozszerzyła swoją ofertę produktów o napar kawowo-rumowy o nazwie "Pirate's Grog Black Ei8ht" oraz wielokrotnie nagradzany "Pirate's Grog No.13", a także oryginalną recepturę "Pirate's Grog Five Year".

Beth Jones i Gareth Noble opowiedzieli nam, jak historia ich firmy otworzyła zupełnie nowy rozdział w ich życiu...

Jak odkryliście rum Pirate's Grog?

Siedzieliśmy w domu w środku dżungli na małej karaibskiej wyspie o nazwie Roatán, położonej 40 mil od wybrzeża Hondurasu, gdzie spędzaliśmy całe dnie nurkując i pijąc rum. To właśnie tutaj po raz pierwszy spróbowaliśmy oryginalnej receptury Pirate's Grog, a ponieważ wyspa była dość mała, szybko zaprzyjaźniliśmy się z jej twórcą i mistrzem blendera, Robertem van der Wegiem. Postanowiliśmy nawiązać współpracę i zaczęliśmy eksportować rum do Wielkiej Brytanii w celu butelkowania i dystrybucji.

Jak myślicie, dlaczego tak silna i interesująca historia przemawia do klientów?

Pirate's Grog łączy w sobie uczucie bycia wolnym duchem, poszukiwania przygód, nowych miejsc i poznawania nowych ludzi. Wierzymy, że butelką rumu należy dzielić się z przyjaciółmi, starymi i nowymi, więc jest to marka, która obejmuje wszystkich i przemawia do wewnętrznego pirata, którego wszyscy mamy w sobie!

Czy uważasz, że Twoja historia jest tym, co odróżnia Cię od konkurencji?

W branży napojów pochodzenie jest bardzo ważne, ponieważ jest to jeden z głównych aspektów, które odróżniają jedną markę od drugiej. Ale to coś więcej niż tylko rum z Roatan, pokazuje on, że życie jest przygodą i możesz odkrywać, gdziekolwiek poniesie cię wiatr.

Jak wyglądał proces wchodzenia na rynek?

Rozpoczęcie działalności Pirate's Grog było jak rollercoaster (jak w każdym biznesie), a przy ograniczonym kapitale, zasobach i kontaktach zdecydowanie zaczynaliśmy z tylnej nogi. Jednak dzięki ciężkiej pracy i pozytywnemu nastawieniu udało nam się to osiągnąć i obecnie Pirate's Grog jest dostępny w Wielkiej Brytanii, Holandii, Czechach i Australii, a jeszcze w tym roku planujemy rozpocząć sprzedaż we Francji i na Słowacji.

Co było najważniejszym wydarzeniem w Waszej dotychczasowej podróży z rumem?

Oczywiście, zdobywanie nagród w prestiżowych konkursach, takich jak World Rum Awards i IWCS jest wspaniałe, ponieważ jest to dobry moment na refleksję, że ciężka praca się opłaciła, ale w rzeczywistości naszą ulubioną częścią tej podróży jest obserwowanie ludzi, którzy po raz pierwszy próbują rumu, zwłaszcza naszego nowego naparu z kawy, Black Ei8ht. Widok rozświetlonych twarzy ludzi to najlepsza nagroda, o jaką możemy prosić.

Jakie są następne kroki dla Pirate's Grog Rum?

W tym roku koncentrujemy się na wprowadzeniu Pirate's Grog do większej ilości barów i ekspansji do nowych krajów za granicą. Załoga będzie również prowadzić pop-up Pirate's Grog Rum Bar na festiwalach i imprezach w całej Wielkiej Brytanii, w tym imprezach związanych z jedzeniem i piciem oraz festiwalach muzycznych, więc miejcie oczy szeroko otwarte i przyjdźcie do nas na rum!

Na koniec, czy masz jakieś rady dla startupów, które chcą się przebić na swoich perspektywicznych rynkach?

Przede wszystkim, do dzieła! Najgorsze, co możesz zrobić, to ponieść porażkę, a potem spróbować ponownie. Przekonaliśmy się, że czasami błędy są najlepsze, ponieważ w ten sposób można się dużo szybciej nauczyć. Z pewnością nie jest to łatwe i będzie wymagało wielu dodatkowych godzin pracy, ale wszystko jest tego warte, kiedy pod koniec nocy postawisz nogi i będziesz mógł być dumny z tego, co osiągnąłeś.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim, którzy poświęcili czas, aby przesłać swoje historie. Mieliśmy niesamowity czas czytając je i będziemy przedstawiać kilka z naszych ulubionych w naszym ebooku Small Business Stories, który ukaże się w przyszłym miesiącu. Bądźcie na bieżąco!