Jako organizacja charytatywna lub non-profit, marketing jest niezbędny do podnoszenia świadomości na temat swojej sprawy. Jednak w przeciwieństwie do dużych firm, które mogą wzmocnić swoje reklamy i kampanie z ogromnym budżetem, będziesz szukał skutecznych sposobów, aby uzyskać wiadomość, która nie utrudnia wysiłków na rzecz zbierania funduszy.

W tym blogu, będziemy patrzeć na zabawy charytatywne marketingu i reklamy pomysłów, które nie złamie banku!

PPC i Google Ad Grants

Dobra, wiem, że powiedzieliśmy, że nie będziemy mówić o zanurzaniu się w budżecie na płatną reklamę, więc dlaczego PPC (pay per click) jest pierwszą ze strategii marketingowych w tym blogu?

To dlatego, że jako organizacja charytatywna możesz ubiegać się o Google Ad Grants - co oznacza, że nie będziesz musiał płacić za reklamy i kampanie w Google, kiedy ludzie szukają Twojej organizacji charytatywnej lub sprawy!

Kiedy Twoja nazwa znajduje się na szczycie strony wyników wyszukiwania Google, można śmiało powiedzieć, że istnieje większe prawdopodobieństwo, że na Twoją stronę trafi więcej użytkowników. A więcej odwiedzających oznacza większą świadomość, darowizny i rekrutację wolontariuszy.

Jeśli Twoja organizacja charytatywna jest uprawniona, Google da Ci 10.000 dolarów reklamy charytatywnej w naturze każdego miesiąca. To pozwala na tworzenie reklam tekstowych do funkcji w Google, tuż poniżej jakichkolwiek płatnych reklam i powyżej wyników organicznych.

Charytatywne blogowanie

Blogi są bardzo łatwe do rozpoczęcia - i można nawet blog za darmo za pomocą witryn takich jak WordPress.

Angle swoje reklamy charytatywne w kierunku pomocnych tematów, że ludzie są zainteresowani i które są istotne dla sprawy. Nie tylko będziesz szerzyć świadomość i edukować czytelników, ale także z większym prawdopodobieństwem pojawisz się w wynikach wyszukiwania i zyskasz reputację wiarygodnego źródła, co jest świetne dla Twoich wysiłków SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek). Dodatkowo, jeśli Twoje treści są shareable, Twoi czytelnicy będą udostępniać linki do nich w mediach społecznościowych, co oznacza jeszcze więcej nowych leadów dla Ciebie!

Wiemy, że blogowanie wymaga czasu - coś, czego nie zawsze masz dużo jako organizacja non-profit. Jest jednak prosty sposób, aby to obejść. Aby uzupełnić swoje treści, zapytaj wolontariuszy i ludzi, dla których podnosisz świadomość, czy chcieliby wystąpić jako studium przypadku na Twoim blogu, a następnie po prostu załaduj go, gdy skończą!

Pozwalanie ludziom na wysyłanie blogów gościnnych to kolejna strategia marketingowa, która gwarantuje, że zawsze będziesz mieć świeżą treść na swojej stronie.


Newslettery charytatywne

Świetną strategią marketingową jest utrzymywanie wolontariuszy i darczyńców w pętli z miesięcznymi lub kwartalnymi biuletynami informacyjnymi, dając im znać o wszelkich dobrych wiadomościach i promując nadchodzące kampanie fundraisingowe.

Drukowanie składanych ulotek lub broszur online obniża koszty i zapewnia bezkonkurencyjne, profesjonalne wykończenie, którego Twoja domowa lub biurowa drukarka nie jest w stanie stworzyć. A ponieważ ludzie są bardziej skłonni do przekazywania datków na cele charytatywne, jeśli wyglądają one na wiarygodne, jest to pomysł marketingowy, którego nie możesz pominąć.


(Adept Design)

Alternatywnie, możesz wysyłać cyfrową wersję swojego newslettera za pośrednictwem poczty elektronicznej lub bloga (lub, najlepiej, obu!).

Email Marketing

Mówiąc o e-mailu, jest to kolejny istotny pomysł na marketing charytatywny dla Twojej organizacji charytatywnej lub non-profit. Używając poczty elektronicznej, możesz promować wydarzenia, ogłaszać się jako wolontariusz, prosić o datki i informować darczyńców o sukcesach, do których przyczyniły się ich datki.

Wykorzystaj personalizację, np. imiona w liniach tematycznych, aby zwiększyć współczynnik otwarć, a także segmentuj odbiorców na podstawie tego, o czym najbardziej chcieliby wiedzieć, aby tematy były jak najbardziej istotne. Na przykład, wysyłaj formularze zapisu na kampanie fundraisingowe do osób, które już wcześniej brały udział w tego typu wydarzeniach.


Stwórz zachęty do członkostwa

Wiele organizacji charytatywnych polega na darowiznach od swoich członków, które często wiążą się z roczną subskrypcją, opłacaniem rocznych lub miesięcznych składek na rzecz organizacji charytatywnej. Może się to wiązać z szeregiem zachęt, które sprawią, że ludzie będą chcieli się zapisać i zachęcą ich do odnowienia członkostwa (i płatności) w kolejnym roku.


(Clem Loves)

Oto kilka pomysłów na zachęty do odnawiania członkostwa:
- Ekskluzywne treści w formie kwartalnika
- Kalendarzykiszpitalne lub terminarze
- Charytatywne opaski na rękę i breloczki do kluczy
- Kalendarz wydarzeń związanych z fundraisingiem
- Kupony rabatowe i vouchery, które spodobają się członkom organizacji
- Przypomnienie o tym, co umożliwia członkostwo w organizacji charytatywnej
- Kartki z podziękowaniami od beneficjentów







Zorganizuj wykład lub warsztaty

Jeśli możesz zaoferować porady lub tutoriale dla ludzi w Twojej okolicy, jest to kolejny świetny pomysł na marketing charytatywny. Wybierz temat, który obejmuje zarówno darczyńców, jak i potencjalnych wolontariuszy - lub, jeśli Twoim celem jest jedno lub drugie, skieruj kampanię bardziej konkretnie do nich.

Nie masz wystarczającej siły przebicia, by przyciągnąć tłumy? Większość wydarzeń sprzedażowych pozwoli organizacjom charytatywnym mieć stoiska po obniżonej opłacie lub nawet za darmo. Jest to świetna strategia marketingowa, która pozwala na rozpowszechnienie informacji o Twojej organizacji charytatywnej poprzez powiązanie jej z istniejącym wydarzeniem i przemawianie do docelowych odbiorców.

Stwórz zestaw fundraisingowy

Łatwym pomysłem na marketing charytatywny jest zachęcenie ludzi do wzięcia udziału w kampanii fundraisingowej i danie im wszystkich niezbędnych narzędzi, których potrzebują, aby zebrać fundusze. Podczas pandemii koronawirusa, organizacja MIND zajmująca się zdrowiem psychicznym stworzyła "Zestaw na popołudnie " wypełniony wszystkim, co może być potrzebne do zorganizowania sponsorowanego wirtualnego popołudnia z rękodziełem przed Bożym Narodzeniem.

Zaangażuj się w mediach społecznościowych

Jedną z najlepszych rzeczy na temat mediów społecznościowych jest to, że nie trzeba płacić za to, aby być skuteczne - chociaż, jeśli można zaoszczędzić niewielką część budżetu reklamowego charytatywnego na to, to może pomóc! Oto kilka przykładów, jak można korzystać z niektórych z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych, aby zwiększyć swoją kampanię.

Instagram
Używaj ankiet i historii, aby stworzyć zaangażowanie na swoim kanale i zamieszczaj zdjęcia z wydarzeń.

Facebook
Organizuj i zapraszaj ludzi na wydarzenia, a także dodaj przycisk "Donate Now", gdy założysz stronę non-profit.

Twitter
Wykorzystaj tę platformę, aby być na bieżąco i dzielić się wiadomościami oraz dobrą prasą na temat Twojej organizacji charytatywnej.

TikTok
To nowicjusz w świecie mediów społecznościowych, ale zdobywający świat szturmem - twórz krótkie materiały wideo, które przemówią do młodszych pokoleń.

Reddit
Zaangażuj potencjalnych darczyńców na tej platformie opartej na forum i zachęć ludzi do zadawania pytań i dyskutowania na tematy związane z Twoją sprawą.

YouTube
Wrzucaj nagrania swoich wykładów i filmy z wydarzeń, aby kształcić jeszcze większą platformę. Lub, jeśli bardziej lubisz mówić, załóż własny podcast lub vlog, aby wywołać dyskusję!

Współpracuj z lokalnymi firmami

Firmy uwielbiają współpracować z organizacjami charytatywnymi, ponieważ oznacza to organizowanie zabawnych wydarzeń, takich jak sprzedaż wypieków i maratony dla swojego zespołu, które działają jako ćwiczenia integracyjne i dają im dobrą prasę. Korzyść dla organizacji charytatywnych przychodzi w formie darowizn i ludzi biorących udział w kampaniach zbierania funduszy.

W zeszłym roku zebraliśmy 11 500 funtów dla naszej lokalnej organizacji charytatywnej, Bluebell Wood Children's Hospice, biorąc udział w organizowanych przez nią imprezach i planując własne wyprzedaże ciast i konkursy przez cały rok - to tylko przykład!

Możesz rozprowadzić folder z prezentacją zawierającą inspiracje dla firm do wzięcia udziału w zbiórce pieniędzy przez cały rok, co sprawi, że firmom będzie bardzo łatwo zaangażować się w zwiększanie świadomości na temat Twojej sprawy.

Banery i znaki

Najlepszą formą reklamy charytatywnej dla każdej nadchodzącej kampanii zbierania funduszy jest uzyskanie go tam przed jak największą liczbą oczu, jak to możliwe! Plakaty zrobić wielkie reklamy wewnątrz pomieszczeń, lub dla większego rozprysku, sprytnie umieszczone na zewnątrz baner PVC jest tylko bilet.

Kiedy wandale zniszczyli baner Bluebell Wood Children's Hospice z powrotem w 2018 roku, to było najmniej, co mogliśmy zrobić, aby uzyskać dla nich kolejny wydrukowany, bez opłat. Oto zdjęcie nas z nowym banerem PCV na jednym z najbardziej ruchliwych lokalnych rond.


Lokalne zrzuty ulotek

Ulotki to jedna z najlepszych strategii marketingowych, aby rozpowszechniać informacje o nadchodzących wydarzeniach, nowych stanowiskach dla wolontariuszy i świadomości Twojej sprawy. Kupowanie ich w dużych ilościach online obniża koszty przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości, którą darczyńcy i wolontariusze będą kojarzyć z Twoją renomowaną marką.

Dodatkowo, są one łatwe do rozprowadzenia. Rozdawać je na ulicach, umieścić je w uchwytach w sklepach, mieć je do ręki na stolikach do kawy, lub zapłacić niewielką opłatę za dostawę, aby mieć swoje reklamy charytatywne dystrybuowane w danym kodzie pocztowym.

Reimaginacja punktu sprzedaży

Wszystkie z różnych narzędzi punktu sprzedaży, które można zobaczyć w barze, sklepie lub poczekalni są idealne do ponownego wykorzystania dla swoich potrzeb. Podoba nam się ten gadżet NHS, który jest wykorzystywany do zwiększania świadomości na temat wysokiego ciśnienia krwi. Łączy w sobie druk i technologię cyfrową(co jest bardzo skuteczne!), aby zwiększyć zaangażowanie w reklamę, zachęcając czytelników do zeskanowania kodu QR, aby dowiedzieć się, czy mają wysokie ciśnienie krwi.




Zorganizuj wyprzedaż wypieków

Jeśli jest coś, co w instantprint kochamy bardziej niż druk, to musi to być ciasto. Nie ma to jak sprzedaż ciast, która zachęci nawet najbardziej skąpych darczyńców, ponieważ każdy znajdzie coś dla siebie! Nawet jeśli nie potrafisz piec, możesz okazać swoje wsparcie dla kampanii poprzez zjedzenie ciasta - a my z chęcią oddamy nasze kubki smakowe na ochotnika.

Aby uruchomić udanej sprzedaży pieczywa, trzeba będzie najpierw komunikować go z wyprzedzeniem, aby każdy mógł przygotować składniki i czas do pieczenia. Tak więc, uruchom swoją reklamę charytatywną, rozwieś ulotki i wyślij e-mail na tydzień lub dwa przed wydarzeniem. Upewnij się, że przyniesiesz mnóstwo talerzy i noży do pieczenia, a także słoik na datki pieniężne.

Następnie wydrukuj złożone wizytówki, aby oznaczyć, czym jest każde ciasto i wszelkie alergeny, jak te, które ostatnio zrobiliśmy.


Zorganizuj konkurs online

Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie w kampanię i liczbę osób śledzących Twoje działania w mediach społecznościowych, konkurs lub rozdanie nagród jest fantastycznym pomysłem na marketing charytatywny.

Nasz kierownik ds. marketingu, Craig, zgłosił ostatnio swojego Chihuahua, Chino, do wirtualnego konkursu dla psów organizowanego przez Thornberry Animal Sanctuary, który polegał na wysłaniu zdjęcia psa w fantazyjnym przebraniu. Następnie schronisko zamieściło zdjęcia wszystkich psów, a ten z największą liczbą polubień wygrał (co oczywiście udało się Chino!).




Ponieważ każdy chce, aby jego zdjęcie wygrało w tego typu konkursie, niechybnie udostępni post na Facebooku organizacji charytatywnej, prosząc ludzi o polubienia i komentarze. Zyskasz również więcej zwolenników, ponieważ ludzie będą chcieli zobaczyć, który post wygra.

Główna rada: Upewnij się, że zdjęcia profilowe, zdjęcia na okładce i biosy są aktualne i zawierają najnowsze wiadomości. Te konkursy zazwyczaj oznaczają, że będziesz miał wielu nowych potencjalnych odwiedzających na swoich stronach w mediach społecznościowych i będziesz chciał zaangażować się z jak największą liczbą tych osób!

Zorganizuj wyjątkowe wydarzenie

Skorzystaj z naszego naturalnego FOMO (fear of missing out), aby wzmocnić swoją kolejną kampanię charytatywną! Ludzie zawsze szukają jednorazowych przeżyć, a jeśli oznacza to zebranie pieniędzy na cele charytatywne, to tym lepiej.

Wydarzenia takie jak wspinaczka po górach, biwakowanie pod gwiazdami czy kolorowe biegi to świetne przykłady super zabawnych i niezwykłych wydarzeń, w których wiele osób ma szansę wziąć udział tylko wtedy, gdy zbierają fundusze na szczytny cel.

Zorganizuj niezobowiązującą imprezę

Z drugiej strony, niezobowiązujące wydarzenia, do których łatwo się przyłączyć, są również bardzo popularnym sposobem zachęcania do wpłat i zwiększania świadomości na temat danej sprawy. Im bardziej przystępne wydarzenie, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie wezmą w nim udział. Dlatego właśnie wydarzenia takie jak "Załóż piżamę do pracy" są zawsze tak popularne - kto nie chciałby założyć do pracy wygodnej piżamy i kapci?

Zorganizuj aukcję internetową

Jeśli jesteś organizacją charytatywną, która przyjmuje ubrania, zabawki i inne bric-a-brac jako darowizny, prawdopodobnie obfitujesz w skarby, których nie jesteś w stanie sprzedać w zwykłym sklepie.

Organizowanie aukcji internetowych poprzez swoją stronę internetową lub stronę na Facebooku to świetny sposób na pozbycie się bałaganu i zarobienie trochę pieniędzy na cele charytatywne w tym samym czasie. Na pewno znajdzie się ktoś, kto doceni ten dywanik z psami grającymi na nim w karty.

Kampanie plakatowe

Z pewnością nie moglibyśmy zakończyć tej listy bez uwzględnienia niektórych z kreatywnych i wywołujących emocje plakatów kampanii, które podarowały nam organizacje charytatywne! Plakaty są wizualne, a przez to niewiarygodnie sugestywne. Sprytne obrazy skłaniają nas do dłuższego i głębszego zastanowienia się nad niektórymi z najbardziej palących problemów, z którymi borykamy się na świecie.



Jeśli ten rodzaj reklamy charytatywnej Cię interesuje, koniecznie sprawdź te 7 kampanii charytatywnych, które wpłynęły na świat.

Dni świadomości

Stworzenie corocznego dnia świadomości jest świetnym sposobem na świętowanie rocznego postępu i przypominanie ludziom o swojej sprawie. Niektóre organizacje charytatywne wykorzystują konkretne dni, ponieważ oznaczają one coś szczególnego, np. brytyjscy Samarytanie mają swój doroczny dzień 24 czerwca (24/7), ponieważ można się z nimi skontaktować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Alternatywnie, można wykorzystać istniejące dni świadomości, które mają już duży rozmach. Jest to szczególnie skuteczne, jeśli te dni są trendy na platformach takich jak Twitter, ponieważ ludzie będą ich szukać. Na przykład, można umieścić tweet na światowym dniu wolontariusza, aby powiedzieć dziękuję do swoich wolontariuszy lub spróbować zatrudnić kilka więcej.

Potrzebujesz dalszych wskazówek?

Mamy nadzieję, że te pomysły na marketing charytatywny dały Ci dużo do myślenia! Dla dodatkowej ekspozycji, upewnij się, że oznaczysz nas w swoich kreacjach marketingowych na Instagramie lub Twitterze @instantprintuk, aby mieć szansę na pojawienie się na naszym kanale, stronie internetowej, materiałach drukowanych i nie tylko.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy pomysłach marketingowych lub kampaniach charytatywnych, skontaktuj się z naszym przyjaznym zespołem. Pomogą Ci w osiągnięciu celów, jakie sobie stawiasz i jak najlepiej wykorzystać Twoją reklamę charytatywną.