Według DMA, marketing bezpośredni jest najbardziej skuteczną techniką marketingową, z 4,4% wskaźnikiem odpowiedzi - w porównaniu z marnym średnim wskaźnikiem odpowiedzi 0,12% dla marketingu e-mailowego, jest to całkiem imponująca liczba. Ale ile razy wyrzuciłeś list marketingowy, nawet go nie otwierając?

Być może słyszałeś, że coś, co nazywa się "lumpy mail" drastycznie poprawia ten i tak już wysoki wskaźnik odpowiedzi - ale co to dokładnie jest? I czy Twoja firma powinna inwestować w coś, co faktycznie jest określane jako "lumpy"?

Jak się okazuje, tak! Oto wszystko, co musisz wiedzieć o lumpy mail, w tym co to jest, jak to może pomóc poprawić swoje bezpośrednie wskaźniki odpowiedzi marketingowych i kilka przykładów i pomysłów, aby uzyskać te soki noggin przepływu.


Co to jest "grudkowata poczta"?

Lumpy mail to termin używany do opisania bezpośrednich przesyłek marketingowych, które wyróżniają się od normalnych, płaskich listów, ulotek czy pocztówek dzięki dodatkowemu obiektowi, który sprawia, że są one "grudkowate".

To, czego użyjesz do wypełnienia swojego mailera, zależy od Twoich celów, budżetu i tego, co spodoba się Twojemu klientowi docelowemu. Wiele osób decyduje się na dołączenie artykułów promocyjnych lub markowych, takich jak zakładki do książek czy długopisy. Inni umieszczają w świątecznym mailerze przydatne narzędzia, takie jak kalendarze na nowy rok lub próbki sprzedawanych przez siebie produktów.

Dlaczego Lumpy Mail się sprawdza?

W teorii, nieporęczny kształt lub cięższa/pełniejsza koperta nadają mailowi większą potencjalną wartość niż standardowy list, co oznacza, że odbiorca z większym prawdopodobieństwem go otworzy. W końcu każdy kocha gratisy.

Jest to również przypadek, gdy ciekawość bierze górę nad kotem. Co sprawia, że ta koperta jest taka grudkowata? Trudno jest wyrzucić list, jeśli wiesz, że jest w nim coś więcej niż tylko zwykły dokument.

Ale czy dodatkowe koszty związane z grudkowatymi kopertami są tego warte? Czy grudki we wszystkich właściwych miejscach sprawiają, że nie można się im oprzeć? Zanurzmy się w statystyki...

Wskaźniki odpowiedzi i wydajność

Jak wspomnieliśmy powyżej, przy wskaźniku odpowiedzi wynoszącym około 4,4%, direct mail jest mądrą inwestycją dla Twojego budżetu marketingowego. Ale kiedy dodasz obiekt 3D w kopercie z ulotką lub złożoną ulotką, tworzysz bryłowatego direct mailera. Gdy masz już taką bryłę, nie jest rzadkością, że odsetek odpowiedzi jest dwucyfrowy.

W rzeczywistości, według Online Marketing Institute, trójwymiarowe mailingi przewyższają standardowe formaty direct mail o 250%, ale zwiększają koszt za lead o 50%. Z takimi szansami, masz praktycznie zagwarantowany zwrot z inwestycji i jeszcze trochę.

Teraz, kiedy już poznałeś wszystkie zalety tego rodzaju wysyłki, sprawdźmy kilka przykładów firm, które zrobiły to dobrze na przestrzeni lat.

3 przykłady przesyłek z grudkami

Chcesz znaleźć pomysł na lumpy mailer dla swojej następnej kampanii marketingu bezpośredniego? Czasami najlepsza inspiracja pochodzi od osób z naszego otoczenia. Zebraliśmy kilka świetnych przykładów, które pomogą Ci wymyślić nowe sposoby na przyciągnięcie uwagi w poczcie.

  1. The Economist
    W niedawnej kampanii, międzynarodowa gazeta The Economist wykorzystała balony promocyjne, aby pomóc w rozpowszechnieniu swojej poczty. Balony przedstawiały mózg, który powiększał się po nadmuchaniu balonu, sprytnie podkreślając, że czytanie The Economist może pomóc w rozwoju mózgu!




  2. Nike
    Wszystko, co interaktywne z pewnością zapadnie w pamięć, a jeśli wykorzystuje więcej niż jeden zmysł, tym lepiej!

    Firma sportowa Nike wysłała pocztą pudełka po butach - ale zamiast butów w środku, były one ustawione jako mini stadiony! A na domiar złego, po otwarciu wydawały dźwięk ryczącego tłumu.


  3. Companhia Athletica
    Ta siłownia rozdawała super kreatywne kalendarze, dzięki którym każdego miesiąca wycięta osoba stawała się coraz szczuplejsza i szczuplejsza. Kalendarze to świetny sposób na masowe wysyłanie poczty - nie dość, że spiralna oprawa jest idealna do dodania intrygującej bryły i ciężkości do mailera, to jeszcze są bardzo przydatne, jeśli wyślesz je w odpowiednim momencie roku!


>>> Potrzebujesz więcej? Oto 8 zabawnych przykładów korespondencji bezpośredniej, które musisz zobaczyć<<<

Więcej pomysłów na pocztę w kształcie bryły

Oto kilka przyjaznych dla budżetu pomysłów na pocztę w kształcie bryły, które możesz stworzyć w krótkim czasie.

  1. Go Mini
    Standardowe rozmiary listów w Wielkiej Brytanii to C4 (dla listów A4 rozłożonych na pół), C5 (dla listów A4 złożonych na pół) i DL (dla listów A4 złożonych na trzy części). Głównym celem lumpy mail jest zaburzenie tych norm, aby zwrócić na siebie uwagę, a najprostszym sposobem na to jest drastyczna zmiana rozmiaru Twojego listownika.

    Zamiast wysyłać kartkę lub list, może spróbuj wysłać złożoną wizytówkę, być może z kodem QR lub linkiem do strony docelowej, na której dowiesz się więcej o swojej kampanii?

  2. Próbki
    Darmowe próbki są świetnym sposobem, aby zachęcić klienta do zakupu Twojego produktu i zastanowienia się, jak w ogóle mógł bez niego żyć - a Ty prawdopodobnie masz już wiele kawałków, które możesz wykorzystać jako próbki, bez konieczności wydawania większej ilości pieniędzy na stworzenie ekstrawaganckiego mailera.

  3. Towar promocyjny
    Od czegoś tak małego jak podstawka lub długopis do markowego pamiętnika, koszulki lub nawet kubka, artykuły promocyjne są jedną z najbardziej popularnych rzeczy, którymi można uzupełnić swoją pocztę. Dodatkową korzyścią jest to, że Twoja marka jest widoczna dla większej liczby odbiorców, którzy używają lub noszą Twoje prezenty.

Jak zmierzyć sukces kampanii mailingowej?

Sukces kampanii direct mail jest notorycznie trudny do zmierzenia, ponieważ nie da się określić współczynnika otwarć - to nie jest tak, że koperty dają znać, że zostały otwarte w taki sposób, jak maile!

Istnieje jednak kilka sposobów, aby zmierzyć wpływ kampanii, np. poprzez dodanie kodu rabatowego z możliwością śledzenia, link do strony docelowej lub pomiar wydajności tego, co próbujesz sprzedać za pomocą mailera.

Pamiętaj, że wyniki mogą nie być widoczne od razu, szczególnie jeśli Twoi klienci muszą podjąć poważne decyzje zakupowe. Aby o tym pamiętać, zmierz powyższe przykłady w różnych odstępach czasu, np. po 3 tygodniach, po 6 tygodniach, po 12 tygodniach.


A więc wszystko, co powinieneś wiedzieć o grudkowatej poczcie! Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jakie kreacje wymyślisz. Pamiętaj, aby oznaczyć nas na swoich zdjęciach na Instagramie i Twitterze używając @instantprintuk lub #instantprintuk, aby pokazać nam, jak używasz swoich wydruków, aby mieć szansę pojawienia się na naszych kanałach, stronie internetowej, w e-mailach i kampaniach direct mail, które są oglądane przez ponad 500 000 osób w Wielkiej Brytanii!