Planujesz kreatywną kampanię z okazji Czarnego Piątku, ale nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z najlepszych miejsc, w których można czerpać inspirację, są ci, którzy zrobili to przed Tobą i zrobili to dobrze!

Ponieważ jest to jeden z największych weekendów wyprzedaży, łatwo jest wtopić się w marketingowy szum Czarnego Piątku. Bez względu na to, czy szukasz najlepszego sposobu na zdmuchnięcie konkurencji, czy też chcesz stworzyć coś więcej niż tylko podstawową kampanię opartą na rabatach, przygotowaliśmy listę naszych ulubionych przykładów z niektórych firm, które wyprzedały swoje piątkowe wyprzedaże.

5 najlepszych pomysłów na kampanię z okazji Czarnego Piątku

  1. Pieminster, Dzień Czarnego Ciasta

    W 2018 r. brytyjska firma Pieminster, zajmująca się wyrobem i sprzedażą pierogów, nawiązała współpracę z organizacją charytatywną Shelter, aby w charytatywny sposób odmienić standardowy przebieg Czarnego Piątku. Nazwany Dniem Czarnego Ciasta (uwielbiamy dobre kalambury!), Pieminster stworzył czarne placki, wykonane ze specjalnego ciasta na węgiel drzewny. Każdy z nich kosztował 5 funtów i każdy grosz został przekazany bezpośrednio organizacji Shelter, która pomaga osobom zmagającym się z problemami mieszkaniowymi i bezdomnością.

    Sprytne w tej kampanii jest to, że dzięki współpracy ze znaną organizacją charytatywną Pieminster miał dostęp do ogromnej grupy odbiorców społecznościowych marki, a przy okazji zebrał pieniądze na szczytny cel. Podsumowując, uwielbiamy tę wyśmienitą kampanię na Czarny Piątek!

    (Pieminster)



  2. ASOS, #GoGoGo

    Wykorzystując szaleńczą wyprzedaż z okazji Czarnego Piątku, ASOS ogłosił kod promocyjny "GoGoGo" - a następnie ostudził go, informując, że kod uprawnia do 20% zniżki na wszystko, bez żadnych ograniczeń. Swój baner reklamowy zakończyli nawet słowami: "Niech rozpocznie się najbardziej wyluzowana wersja Czarnego Piątku w historii"!

    Kiedy myślimy o Czarnym Piątku, nie możemy powstrzymać się od wyobrażenia sobie chaotycznych scen, panicznego kupowania, a nawet okazjonalnych aktów przemocy. My uwielbiamy to, jak ASOS wykorzystał swoją kampanię, aby całkowicie odwrócić Czarny Piątek i stworzyć spokojną oazę dla poszukiwaczy okazji.

    (ASOS)



  3. Very.co.uk, Bardzo Czarny Piątek

    W 2017 roku, internetowy sprzedawca detaliczny Very pobił swoje cele dzięki specjalnej, opartej na danych kampanii z okazji Czarnego Piątku. Korzystając z cyfrowych reklam zewnętrznych oraz danych w czasie rzeczywistym na temat odbiorców, sprzedaży, wyszukiwania i lokalizacji, przez cały dzień aktualizował swoje oferty z okazji Czarnego Piątku w oparciu o ceny konkurencji, poziomy zapasów i transakcje handlowe.

    Dzięki tej kampanii Very odnotował wzrost przychodów o 16,8% rok do roku, począwszy od weekendu Czarnego Piątku aż do Świąt Bożego Narodzenia! Oznaczało to również wygraną w kategorii Data-Driven Marketing w konkursie Marketing Week's Masters Awards 2018.

    (Marketing Week)



  4. Cards Against Humanity, Wyprzedaż 99% taniej

    Każdego roku zespół Cards Against Humanity, gry imprezowej dla okropnych ludzi, jest znany ze swoich dziwacznych wyczynów w Czarny Piątek. W 2013 r. podnieśli cenę swojej gry o 5 dolarów (i sprzedali więcej!), w 2016 r. zebrali pieniądze na wykopanie dziury, a w 2018 r. posunęli się do ekstremum i zorganizowali wyprzedaż 99% na szereg drogich (i dość dziwnych!) przedmiotów.

    Na początek zaprezentowali banknot 20-dolarowy dostępny za jedyne 20 centów! Inne wyróżnienia to Ford Fiesta z 2015 r. i kombinezon lotniczy noszony przez aktora Billa Pullmana w filmie Dzień Niepodległości.

    (Cards Against Humanity)



    Współtwórca CAH, Max Temkin, powiedział: "Cały dowcip polega na tym, że w Czarny Piątek, najbardziej komercyjny i biznesowy dzień w roku, podejmujemy najgorsze możliwe decyzje biznesowe". Jeśli to nie sprawi, że będziesz się wyróżniać w Czarny Piątek, to nie wiemy, co sprawi, że tak się stanie!

  5. Gymshark, Blackout

    Marka fitness Gymshark rzadko organizuje wyprzedaże, przez co jej coroczna wyprzedaż Blackout Black Friday stała się wielkim newsem dla wielu fanów - często prowadzi do awarii strony internetowej. Znana z drastycznie jasnych zdjęć na Instagramie, Gymshark zaszokowała fanów agresywnymi, mrocznymi obrazami, nazywając swoją kampanię "Blackout".

    (Marketing Week)



    Rezultaty tej prostej, acz oszałamiającej kampanii w mediach społecznościowych? Gymshark dotarł do 16,4 miliona osób i osiągnął zwrot z wydatków na reklamę w stosunku 6,6:1!

Co więc jest takiego dobrego w tych pięciu przykładach kampanii z okazji Czarnego Piątku? W dużej mierze opierają się one na tym, co już wiemy o weekendzie wyprzedaży BFCM - jest on komercyjny, stresujący i łatwo jest bombardować klientów niekończącymi się ofertami. Chociaż wyprzedaże mogą być skuteczne, jak pokazują przykłady Very, Gymshark i ASOS, trzeba zrobić coś więcej, niż tylko zaoferować X% zniżki. Możesz też przeprowadzić kampanię w stylu PR-owego kaskadera i w ten sposób zdobyć sympatię swoich klientów!

Gotowy, aby zacząć przygotowywać swój biznes na Czarny Piątek? Zapoznaj się z naszą pełną ofertą materiałów marketingowych do druku na Czarny Piątek, a znajdziesz w niej wszystko, czego potrzebujesz do udanego weekendu wyprzedaży.