Wiedza o tym, jak przygotować najlepsze firmowe kartki świąteczne, jest nie lada wyzwaniem. Od zaprojektowania czegoś, co jest świąteczne, ale jednocześnie zgodne z marką, po opracowanie idealnej wiadomości - przed wysłaniem należy wziąć pod uwagę wiele kwestii. Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się to zrobić, jedno jest pewne: zobaczysz korzyści dla swojej firmy. Oto dlaczego...


Wysyłanie klientom i kontrahentom kartek świątecznych z Twojej firmy ma wiele różnych celów:

- Pokazuje klientom, jak bardzo ich doceniasz.
- Przypomina klientom o ich związku z Twoją firmą.
- Pobudza biznes w spokojniejszych miesiącach.
- Pomaga wyróżnić się w obecnym cyfrowym klimacie.

Pielęgnowanie klientów i budowanie relacji z istniejącymi klientami ma zasadnicze znaczenie. A ponieważ coraz więcej firm przesyła życzenia świąteczne drogą elektroniczną, firmowe kartki świąteczne i odręczne wiadomości dla klientów to świetny sposób na wyróżnienie się.




Co zatem należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu projektów firmowych kartek świątecznych?

Wybierz odświętne kolory

Przyjrzyj się jeszcze raz wytycznym dotyczącym Twojej marki. Jakie kolory będą dobrze pasować do projektu kartki świątecznej? Jeśli żaden z nich nie jest szczególnie świąteczny, wybierz kilka i zastosuj je w projekcie. Użycie ich do ozdobienia bombek na choince lub do napisania tekstu na froncie to świetny sposób na wprowadzenie odrobiny "Ciebie" do projektu firmowej kartki świątecznej.




(Źródło: etsy.com)

Wykorzystaj sezonowe obrazy

Jeśli często wysyłasz pocztę bezpośrednią, wykorzystanie świątecznych obrazów na kartkach jest świetnym sposobem na odróżnienie ich od innych rodzajów marketingu drukowanego. Najlepszą rzeczą w wykorzystaniu sezonowych obrazów w projekcie jest to, że możesz być tak kreatywny, jak tylko zechcesz, więc baw się tym!




Ten styl będzie świetnie wyglądał na naszych materiałach Kraft

Bez względu na to, czy Twoja marka preferuje realistyczne sceny zimowe i gwieździste noce, bardziej ilustrowany styl z choinkami i bombkami, czy nawet coś nieszablonowego, jak flamingi i kaktusy - nie ma ograniczeń co do stylu zdjęć sezonowych.


(Źródło: House Beautiful Magazine)

Jeśli projektowanie nie jest Twoją pasją, mamy mnóstwo darmowych szablonów kartek świątecznych, które możesz dostosować do swoich potrzeb online. Możesz też wybrać pusty szablon i zaprojektować go od podstaw - nie potrzebujesz umiejętności posługiwania się Photoshopem!


Dodaj małe logo

Czy Twoje logo jest nie do przyjęcia? Niekoniecznie...

Warto zamieścić małe, subtelne logo, które będzie przypominać klientom o Twojej firmie w czasie świąt. Możesz to zrobić na wiele unikalnych sposobów: umieścić je na bombce na choince lub na witrynie sklepowej w śnieżnej scenerii - możesz nawet wypisać je na śniegu!

Innym gustownym sposobem na umieszczenie logo jest umieszczenie go pod podpisem wewnątrz kartki lub obok danych kontaktowych i adresu strony internetowej na odwrocie kartki.



Co napisać na świątecznej kartce biznesowej

Teraz, gdy masz już gotowy projekt, pozostaje tylko jedno pytanie: co należy napisać na świątecznej kartce biznesowej? Przy tworzeniu przekazu najważniejszą rzeczą jest wzięcie pod uwagę odbiorców - co do nich przemówi?

Oto kilka przykładów zwrotów, które możesz zawrzeć w wiadomości do klientów na kartce świątecznej z pracy:

- Ciepłe zimowe pozdrowienia i najlepsze życzenia na nadchodzący rok.
- Życzymy Ci radości, szczęścia i dalszych sukcesów w tym radosnym okresie.
- Korzystając z okazji, chcielibyśmy serdecznie podziękować za lojalność i życzliwość w ciągu całego roku.
- Najlepsze życzenia wesołych świąt Bożego Narodzenia i fantastycznego nowego roku.
- Świętujmy rok partnerskiej współpracy.
- Życzymy kolejnego wspaniałego roku - cieszymy się na współpracę z Tobą w nadchodzących latach.
Mimo że na firmowych kartkach świątecznych komunikaty są zwykle nieco bardziej formalne, ważne jest, aby wziąć pod uwagę głos własnej marki. Jeśli Twój zwyczajowy ton głosu jest bardziej gawędziarski lub nieformalny, spróbuj odzwierciedlić go również w swoich wiadomościach świątecznych dla klientów!





Podoba nam się również spersonalizowany efekt wykorzystania pracowników w projekcie tej kartki świątecznej.
(Źródło: Bob Stokes)



Pisać odręcznie czy nie pisać odręcznie?

Wiadomości pisane ręcznie to świetny sposób na stworzenie osobistych doświadczeń dla Twoich klientów lub kontrahentów.




(Źródło: imgur)


Zakończ wiadomość szybkim wezwaniem do działania

Choć wysyłanie kartek świątecznych powinno być bezinteresowne i autentyczne, nie można zapominać, że są one częścią planu marketingowego i kryje się za nimi cel biznesowy.

Umieszczenie na odwrocie kartki szybkiego wezwania do działania jest świetnym sposobem na spełnienie tego celu i wywarcie trwałego wrażenia, nie umniejszając przy tym przesłania wyrażającego uznanie i najlepsze życzenia świąteczne.

Oto kilka pomysłów na wezwanie do działania dla Twoich własnych firmowych kartek świątecznych:

- Umieść kod rabatowy jako prezent na wewnętrznej stronie lub na odwrocie kartki.
- Wprowadź konkurs w mediach społecznościowych i zaproś klientów do wzięcia w nim udziału.
- Skieruj klientów na stronę docelową ze specjalną świąteczną wiadomością lub animacją.

Jak zrobić najlepsze firmowe kartki świąteczne - dodatkowe wskazówki

- Wysyłaj je na czas: Kartki powinny zostać wysłane co najmniej trzy tygodnie przed świętami, aby mieć pewność, że dotrą do klientów na czas.
- Wybierz grubszy papier: Im grubszy papier, tym wyższa będzie jakość kartek - lub zrób coś wyjątkowego, wybierając perłowy papier w kolorze lodowego złota.
- Nadaj paczkom świąteczny charakter: Dlaczego nie dołączyć do każdego zamówienia podpisanej kartki z życzeniami? Kartki A6 mają idealny rozmiar, aby włożyć je do opakowania.
- Personalizacja upominków firmowych:


Odręcznie napisana kartka z życzeniami to świetny dodatek do każdego kosza lub innego prezentu firmowego, idealny do napisania osobistych wiadomości dla najlepszych klientów!

Mamy nadzieję, że te wskazówki dadzą Ci solidne podstawy do stworzenia własnej firmowej kartki świątecznej. A skoro wiesz już wszystko, co powinieneś wiedzieć, dlaczego nie spróbować zaprojektować własnej za pomocą naszego darmowego narzędzia online?