Pracownicy biurowi w Wielkiej Brytanii spędzają w pracy średnio 34 godziny i 26 minut (Accountancy Age). To ponad 34 godziny tygodniowo spędzone z kolegami z pracy - a kochasz ich czy nie, założymy się, że potrafisz wymienić wszystkie ich irytujące nawyki.

W związku z tym, że nasze ostatnie badanie przeprowadzone wśród 800 pracowników biurowych w Wielkiej Brytanii wykazało, że 96% osób denerwuje się w pracy (56% regularnie!), chcieliśmy się dowiedzieć: czy winne temu mogą być złe nawyki współpracowników? Spośród tych 96% ponad 99% twierdzi, że irytujący współpracownicy negatywnie wpływają na ich życie zawodowe, a 1 na 3 respondentów twierdzi, że zmniejszają ich produktywność. To z kolei może mieć drastyczny wpływ na Twoją firmę.

Ujawniając wyniki naszego badania, chcemy pomóc Ci zidentyfikować i powstrzymać irytujących współpracowników oraz wynikający z tego spadek produktywności.

Irytujące nawyki, które na pewno rozpoznasz w swoim biurze

Naszym pierwszym celem było sprawdzenie, jakie złe nawyki najbardziej irytują ludzi w biurze. Nasi respondenci bardzo chętnie się tym podzielili! Poproszeni o uszeregowanie szeregu powszechnych złych nawyków, pracownicy biurowi ujawnili, że oto zwycięska (jeśli można to tak nazwać) piątka:

  1. Niewłaściwa higiena osobista
  2. Ktoś jedzący śmierdzące jedzenie przy biurku
  3. Kiedy ludzie robią wiele przerw na palenie
  4. Gdy jeden z kolegów nie chce przestać gwizdać
  5. Spóźnianie się - do pracy, na spotkania i na wszystko inne


Nieźle to wygląda, prawda? Jesteśmy pewni, że ta lista wywołała u Ciebie mnóstwo przykładów z życia wziętych, ale nie chcieliśmy na tym poprzestać.
Po zebraniu listy pełzających po skórze, godnych pożałowania, nadużywanych zwrotów biurowych, powiedzieliście nam, że te są absolutnie najgorsze, jakie słyszycie od swoich współpracowników:

  1. "Z wyrazami szacunku", zamiast "z pozdrowieniami" w pasywnie agresywnym e-mailu
  2. "To jest na moim radarze".
  3. "Kaczki w rzędzie"
  4. "Przesuń słupek bramki"
  5. "Hit the ground running"


Czy jesteś winny używania któregoś z tych zwrotów? Jeśli tak, być może nadszedł czas, aby zmienić swoje nawyki - i oszczędzić odruchu wymiotnego swoim kolegom. Nigdy nie wiadomo, może nawet zwiększy to wydajność pracy w biurze!

Kto jest najbardziej irytującym współpracownikiem?

Teraz, gdy już przedstawiliśmy kilka najważniejszych złych nawyków, nadszedł czas, aby zidentyfikować najbardziej irytującego współpracownika (wiemy, że dla niektórych będzie to zdecydowanie łatwiejsze!).

Najbardziej irytujący dział

Nasze badanie wykazało, że najbardziej irytującym działem jest kierownictwo wyższego szczebla (30%), a następnie dział obsługi klienta (17%) i dział IT (13%). 40% wszystkich respondentów nigdy nie rzuciło wyzwania ani nie skonfrontowało się z irytującą osobą, co może oznaczać, że po prostu nie chcą denerwować kierownictwa wyższego szczebla!

Potrzebujesz trochę czasu z dala od swojego irytującego kolegi? Dlaczego nie odwiedzić działu finansowego lub projektowego? Za najmniej irytujący zespół uznano dział projektowy (zaledwie 3%), a zaraz za nim finanse (7%).

Mężczyźni kontra kobiety

Czy irytująca osoba, o której myślisz, to mężczyzna czy kobieta? Jeśli odpowiedziałeś, że mężczyzna, to jesteś w większości. 56% respondentów uznało, że mężczyźni są bardziej irytujący w pracy niż kobiety (40%).

Chcieliśmy również poznać nazwiska współpracowników naszych respondentów, zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Okazało się, że najbardziej irytującymi osobami w pracy są Johns i Sarahs! Oto 10 najbardziej irytujących imion dla każdej z płci:

Mężczyźni

  1. John
  2. Dave
  3. Paul
  4. Mark
  5. Chris
  6. James
  7. Steve
  8. Richard
  9. Peter
  10. Alan

Kobiety:

  1. Sarah
  2. Jane
  3. Alison
  4. Karen
  5. Sally
  6. Lisa
  7. Ashley
  8. Claire
  9. Kat
  10. Diane

Złe nawyki w poszczególnych regionach

Co ciekawe, nasza ankieta wykazała również, że złe nawyki różnią się w zależności od regionu. Poniżej znajduje się mapa, która pokazuje najczęstsze złe nawyki w zależności od regionu.

Nie mogliśmy opublikować wyników naszej ankiety bez uwzględnienia niektórych z naszych ulubionych złych nawyków, które ujawnili nam ludzie z całego kraju. Od dziwacznych po po prostu zabawne - oto niektóre z rzeczy, które musicie znosić w biurze:

"Mój kolega flirtuje z klientami".

"Zawsze gwiżdże jakąś niestworzoną melodię, na przykład 'bippity, boppity boo'".

"Podgrzewanie śmierdzącej ryby w mikrofalówce!".

"Nazwali mnie Christine. A ja mam na imię Kim".

"Zjadły połowę mojego batonika czekoladowego, a potem szczekały, gdy byłam na rozmowie służbowej".

"Zostawiają swoje śmierdzące skarpetki na podłodze".

"Mój szef przyspieszył spotkanie, aby móc wrócić na pole golfowe".

Jak wygląda najbardziej irytujący współpracownik w Wielkiej Brytanii

Nasz artysta kryminalistyczny połączył wszystkie te informacje, aby stworzyć profil najbardziej irytującego współpracownika - wiesz, aby łatwiej było ci go zidentyfikować.

Przestępstwa: je przy biurku ryby z mikrofalówki, nie brał prysznica w tym tygodniu, zawsze ma przerwę na papierosa

Dlaczego ważne jest zarządzanie złymi nawykami pracowników w pracy?

Irytujące nawyki mogą być szkodliwe dla miejsca pracy na wiele różnych sposobów. Mianowicie, na poziom produktywności.

W 2018 r. poziom produktywności w Wielkiej Brytanii spadł do rekordowo niskiego poziomu (Workplace Insight), a jedna czwarta pracowników przyznała, że jest bezproduktywna przez dwie godziny dziennie, co odpowiada oszałamiającej liczbie 40 milionów godzin utraconej produktywności w Wielkiej Brytanii każdego tygodnia. 30% naszych respondentów twierdzi, że dokuczanie kolegom w biurze obniża ich produktywność, dlatego pozbycie się złych nawyków może być sposobem na odwrócenie tego trendu.

Chociaż 60% osób stanęłoby twarzą w twarz z kimś, kto zachowuje się irytująco w miejscu pracy, aż 40% nie powiedziałoby nic. Bez odpowiedniego szkolenia te 60% osób, które zdecydowałyby się na konfrontację, mogłoby kwestionować takie zachowanie w sposób negatywny dla środowiska pracy.

Dla właściciela firmy ważne jest, aby w profesjonalny sposób radzić sobie ze złymi nawykami, w przeciwnym razie pracownicy mogą być narażeni na niebezpieczeństwo. Poza obniżeniem wydajności pracy, 29% twierdzi, że irytujący współpracownicy sprawiają, że dzień się dłuży, a 23% jest zestresowanych z ich powodu. Co niepokojące, prawie jedna trzecia respondentów stwierdziła, że jest skłonna odejść z pracy z powodu irytującego współpracownika.

Dlaczego klimatyzacja jest włączona w zimie? I inne nieprzyjemności związane z obiektami

Czy jesteś gotowy, aby pozbyć się złych nawyków i podnieść morale oraz wydajność pracowników? Niektóre dokuczliwości biurowe są łatwiejsze do opanowania, dlatego zalecamy zacząć od tych związanych z obiektami.

Oto, co najbardziej irytuje pracowników biurowych w Wielkiej Brytanii w pomieszczeniach biurowych:

  1. Kiedy kuchenka mikrofalowa nie jest czysta
  2. Migoczące oświetlenie biurowe
  3. Biurowa drukarka, która się zepsuła... znowu
  4. Nieprzyjemne toalety
  5. Podwójne rezerwacje sal konferencyjnych
  6. Lodówka, która nie jest wystarczająco duża, aby pomieścić lunch wszystkich pracowników
  7. Nie ma gdzie zrobić przerwy na lunch z dala od biurka
  8. Klimatyzacja nie jest ustawiona na optymalną dla ciebie temperaturę
  9. Nieuporządkowana kuchnia
  10. Ograniczona ilość miejsc parkingowych

W instantprint przeprowadzamy coroczną ankietę, a także comiesięczne sesje pytań i odpowiedzi z zespołem kierowniczym, aby upewnić się, że problemy naszych pracowników w miejscu pracy zostały zauważone. Doprowadziło to do wielu zmian w biurze, takich jak ustawianie klimatyzacji na uzgodnioną temperaturę i elastyczny czas pracy dla odpowiednich działów.

7 irytujących sytuacji w miejscu pracy i jak je przezwyciężyć - Sean Kachmarski

Poprosiliśmy naszego trenera, Seana, o jego najlepsze wskazówki dotyczące radzenia sobie z irytującymi sytuacjami i ludźmi w pracy, bez narażania swojej pracy! Oto jego siedem wskazówek, jak radzić sobie z prawdziwymi odpowiedziami, które otrzymaliśmy.

  1. "Moi koledzy zostawiają na moim biurku kółka po kawie".

    Jest to naprawdę powszechna irytacja, ale nie jest to aż tak poważny problem, aby uzasadniał przeprowadzenie dyskusji ze współpracownikiem - lub na temat współpracownika z szefem - zwłaszcza że mogłoby to spowodować jeszcze większe napięcia.

    Podkładki, wraz z rozmową na temat zasad panujących w biurze, to świetny sposób na rozwiązanie tego problemu w subtelny sposób. Możesz wydrukować cały zestaw dla swojego biura, dzięki czemu nikt już nigdy nie będzie musiał zmagać się z pierścieniami po kawie!

  2. "Odwołane spotkania w ostatniej chwili"

    Łatwo się tym sfrustrować w przypływie chwili, ale są sposoby, aby temu zaradzić, nie denerwując się na kolegę. Zalecam natychmiastowe nakłonienie osoby, która odwołała spotkanie, do zmiany terminu. Odbierz telefon lub odwiedź współpracownika, aby skłonić go do zaangażowania się w spotkanie.
    spotkanie.

    Jeśli nadal masz problem z uzyskaniem czasu w terminarzu, poproś o zasugerowanie kogoś innego, kto mógłby się z Tobą spotkać w zastępstwie.









  3. "Ludzie wyciągają moje jedzenie z lodówki".

    Ach, problem, z którym borykaliśmy się również tutaj w instantprint. Wydrukowaliśmy mały znak magnetyczny do umieszczenia na lodówce, który żartuje z tego typu sytuacji, ale także przypomina ludziom, że jeśli to nie jest Twoje, nie dotykaj tego! Działa to o wiele skuteczniej niż wysłanie pasywnie agresywnego e-maila do całego biura, choć może to być bardzo kuszące.

  4. "Gdy coś nie zostało właściwie zakomunikowane".

    Jeśli brak komunikacji jest stałym problemem, może to na dłuższą metę wpłynąć na wydajność pracy i nie należy tego ignorować.

    Najlepszym sposobem radzenia sobie z problemami z komunikacją jest wprowadzenie taktyk zapobiegawczych. Nie bój się zadawać pytań, na które potrzebujesz odpowiedzi, aby skutecznie wykonywać swoje zadania. Możesz nawet zapytać: "Jeśli będę potrzebował o coś jeszcze zapytać, czy mam przyjść do ciebie, czy jest ktoś inny, kto mógłby mi pomóc, jeśli nie jesteś wolny?".

  5. "Pozostawienie nieposprzątanych toalet".

    Czasami nawyki toaletowe innych osób mogą być dość obrzydliwe. Począwszy od niespłukiwania toalety, a skończywszy na zatykaniu zlewu papierem toaletowym - to częsty problem.

    Jednym z kroków, które możesz podjąć, aby skłonić ludzi do ponownego zastanowienia się nad stanem, w jakim pozostawiają toalety, jest wykorzystanie plakatów. Umieść małe plakaty w kabinach lub większe na ścianie przy umywalkach lub suszarkach do rąk, przypominając pracownikom, że są to wspólne udogodnienia.

  6. "Nieodpowiadanie na e-maile"

    Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, gdy ktoś nie odpowiada na e-maile, jest ocena sytuacji. Trudno jest nie wyciągać pochopnych wniosków, zwłaszcza jeśli dana osoba siedzi w tym samym pokoju co Ty. Zastanów się - czy osoba ta może być zajęta? Czy odpowie później, gdy nie będzie tak zajęta?

    Zamiast wysyłać serię e-maili w nadziei na odpowiedź, radzimy wstać i pójść na rozmowę twarzą w twarz lub odebrać telefon i sprawdzić, co u nich słychać.

  7. "Kiedy ludzie używają mojego kubka".

    Kiedy ktoś kradnie Twój kubek, może to oznaczać tylko jedno: masz świetny gust! Aby uniknąć pracowniczych sporów o kubki, radzimy zaopatrzyć się w zestaw markowych kubków, aby zawsze mieć jakiś w kuchennej szafce.

Choć łatwo jest lekceważyć biurowe przykrości, mogą one znacząco wpłynąć na wydajność pracowników i poziom ich satysfakcji z pracy. Mamy nadzieję, że dzięki zidentyfikowaniu najważniejszych złych nawyków w biurach w Wielkiej Brytanii, będziesz w stanie wyeliminować te zachowania, które przygnębiają Twoich pracowników - w całkowicie profesjonalny sposób.