Z marketerów poszukujących możliwości reklamowych z największym hukiem na walucie, dystrybucji ulotek jest prawie zawsze na szczycie listy.

Maksymalizuj ROI dzięki marketingowi ulotkowemu

Usługi dystrybucji ulotek pozostają istotne nawet w obecnej erze cyfrowej. W rzeczywistości, eksperci z Direct Marketing Association (DMA) twierdzą, że dobrze zorganizowana strategia dystrybucji ulotek jest nadal bardzo skuteczna w porównaniu z innymi strategiami marketingowymi. Dobra organizacja oznacza właściwe planowanie, ukierunkowane projektowanie, efektywną strategię dystrybucji i staranny system śledzenia.

Według ostatniego raportu DMA, 79% odbiorców przegląda zawartość ulotki, po czym decyduje się ją zatrzymać lub przekazać znajomemu. To znacznie zwiększa zasięg ulotek, w porównaniu do 38 procent osób, które zauważają reklamy telewizyjne, lub 19 procent, którzy interesują się reklamami drukowanymi w prasie i czasopismach.

Małe, średnie i duże firmy mogą korzystać z dystrybucji ulotek strategii marketingowej. Jest to przyjazne dla budżetu małych firm próbujących dotrzeć do lokalnych perspektyw, i ekonomiczne dla dużych firm do komunikowania się z klientami w różnych miejscach.

Oto kilka ciekawych statystyk DMA pokazujących skuteczność dystrybucji ulotek:

  • 78 i 79 procent konsumentów spogląda na ulotki i pocztę bezpośrednią, podczas gdy odpowiednio 23 i 32 procent kontynuuje ich właściwe czytanie. Ulotki z jakimś rodzajem kuponu rabatowego lub zniżkowego są zachowywane przez 33 procent odbiorców.
  • 71 procent konsumentów, którzy otrzymują kupony, darmowe próbki i oferty w odpowiednim momencie swojej drogi zakupowej, twierdzi, że informacje te pomagają im zawęzić wybór. Takie same wyniki osiąga 66 procent konsumentów, którzy otrzymują oferty supermarketów, 62 procent, którzy otrzymują kupony rabatowe, i 47 procent, którzy otrzymują ulotki o nowych produktach.
  • 48 procent odbiorców ulotek faktycznie odwiedza reklamowaną firmę, prosi o więcej informacji lub dokonuje zakupu.

Zaplanuj swoją strategię reklamową dystrybucji ulotek
Usługi dystrybucji ulotek to jedna z najbardziej efektywnych kosztowo, a zarazem zorientowanych na wyniki strategii promocji lub reklamy produktów, marek i firm. Ulotki pozwalają Ci komunikować się z odbiorcami w niewymagający sposób, dzięki czemu mogą oni łatwo przyswoić informacje i odnieść się do nich, gdy pojawi się taka potrzeba.

Ale tani charakter ulotek zwiększa również ryzyko marnotrawstwa. Aby temu zapobiec, dobrze zaplanuj swoją strategię dystrybucji. Nie spiesz się, aby zrozumieć swoją grupę docelową i zaprojektować ulotkę dla nich, używając kolorów, obrazów i słów, które mogą odnosić się do nich. Następnie wybierz obszary do dystrybucji ulotek, na ulicach lub za pomocą bezpośredniego mailingu, jak śledzić i mierzyć odpowiedź.