Zbliża się duże spotkanie firmowe i potrzebujesz profesjonalnego sposobu na przechowywanie wszystkich dokumentów? A może bierzesz udział w spotkaniu networkingowym i potrzebujesz poręcznego sposobu na dzielenie się wieloma informacjami biznesowymi? Teczki prezentacyjne to świetny sposób na utrzymanie porządku w profesjonalnym środowisku. Jeśli jednak projektujesz własne teczki do prezentacji dla małej firmy, prawdopodobnie zadasz sobie kilka pytań:

  • Czy należy umieścić logo firmy? A jeśli tak, to gdzie?
  • Jakie są subtelne, profesjonalne sposoby wyróżnienia mojego folderu prezentacyjnego?
  • Czy wzór mojej wizytówki powinien pasować do folderu prezentacyjnego?
  • Jak niedrogi jest druk online folderów prezentacyjnych?
  • Jakie informacje o mojej firmie powinienem zamieścić?

Istnieje tak wiele opcji projektowych - od eleganckich i profesjonalnych po zabawne i dziwaczne. Aby ułatwić Ci podjęcie decyzji, zebraliśmy nasze ulubione wzory folderów prezentacyjnych, które pomogą Ci zainspirować się do własnych kreacji.

  1. Uzyskaj profesjonalne wykończenie dzięki punktowemu UV

(Źródło: From Up North)

Dodanie warstwy spot UV Dodanie warstwy lakieru do okładki to świetny sposób na wzbogacenie projektu folderu prezentacyjnego. Spot UV tworzy błyszczący, wypukły efekt na wierzchu projektu, dzięki czemu Twoje materiały marketingowe nabierają wyjątkowego charakteru.

Dotyk (nasz zmysł dotykowy) odgrywa tak ważną rolę w zapamiętywaniu i tworzeniu trwałej więzi emocjonalnej. Odczuwamy różne emocje w zależności od tego, czego dotykamy - jedwabna pościel, przytulne koce. Dlatego właśnie preferujemy grubsze materiały papierowe i wyjątkowe wykończenia, takie jak punktowe UV. Im większa gramatura i faktura folderu prezentacyjnego, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci potraktują Ciebie i Twoją firmę poważnie.

A co jest najlepsze w wykończeniu UV? Może być tak bardzo lub bardzo subtelny, jak tylko chcesz i na ile pozwala styl Twojej marki. Użyj go do podkreślenia logo i ważnego tekstu lub pójdź na całość (jak w powyższym przykładzie) i stwórz za jego pomocą wszechogarniający wzór.

  1. Maksymalnie wykorzystaj przestrzeń

(Źródło: Behance)

Słyszałeś kiedyś powiedzenie "liczy się to, co w środku"? W przypadku teczek prezentacyjnych wygląd zewnętrzny ma równie duże znaczenie! Zwłaszcza jeśli rozdajesz je jako pakiety powitalne/informacyjne i zestawy medialne na imprezach. Chcesz, aby ludzie chcieli otworzyć folder.

W folderze prezentacyjnym Michigan League for Human Services (na zdjęciu powyżej) wykorzystano mapę stanu Michigan, aby przemówić do lokalnego rynku docelowego. W połączeniu z hasłem "A Road Map to Opportunity and Prosperity" (Mapa drogowa do możliwości i dobrobytu), projekt ten sprytnie wykorzystuje WSZYSTKIE dostępne miejsca, aby pokazać, jak dużemu obszarowi pomaga firma.

  1. Dopasuj styl swojej marki

(Źródło: Behance)

W tym folderze promocyjnym wykorzystano charakterystyczny produkt firmy Hershey, czekoladę, aby skusić czytelników. Gradient od ciemnego do jasnego brązu podkreśla ikoniczne logo marki, a także tworzy złudzenie wysokiego połysku. Byłby to świetny zestaw prasowy do rozdawania gościom na imprezach - tak jak tabliczkę czekolady, z chęcią rozpakowalibyśmy ten folder prezentacyjny, aby dostać się do tego, co najlepsze w środku!

Jeśli masz jakiś charakterystyczny produkt, który mógłby stanowić ciekawe tło dla projektu folderu prezentacyjnego, zrób to! Ten styl doskonale nadaje się dla firm z branży żywności i napojów, ale z pewnością możesz wykazać się kreatywnością i zastosować go również w innych rodzajach działalności.

  1. Zorganizuj się w biurze

(Źródło: Pinterest)

Zawsze znajdzie się jeden kolega, który trzyma luźne kartki papieru wiszące w szufladach biurka, gotowe do zaginięcia... to ty, prawda? Poprawa umiejętności organizacyjnych to coś, nad czym wszyscy moglibyśmy popracować, a posiadanie niestandardowego folderu na prezentacje znacznie to ułatwi. Dasz również świetny przykład innym współpracownikom, pokazując im najlepsze praktyki.

A jeśli musisz coś zaprezentować klientom? W teczce masz wszystko, czego potrzebujesz. Wyglądasz jak właściciel małej firmy, a dzięki temu będziesz traktowany znacznie poważniej.

Folder ten jest doskonałym dodatkiem do każdego markowego papeteria biznesowa dzięki jej ponadwymiarowy grzbiet. Jest w niej dużo miejsca na ważne dokumenty, Twoje wizytówka a nawet mały notatnik. Możesz też włożyć do niej materiały promocyjne jak ulotki i foldery i już masz gotowy zestaw promocyjny do rozdania na wystawie!

  1. Dopasuj inne narzędzia marketingowe

(Źródło: Behance)

Nasza ulubiona rzecz w tym projekcie folderu prezentacyjnego? Dopasowano do niego wszystkie materiały marketingowe. Zabawny i dziwaczny styl nie umniejsza profesjonalizmu tego folderu (i całej reszty), lecz go potęguje, ponieważ wszystko - od notesu po wizytówki - do siebie pasuje.

Kluczem do zaprojektowania własnego folderu prezentacyjnego jest znalezienie sposobu na jednoczesne pokazanie osobowości marki. Jeśli nie miałeś wcześniej kontaktu z klientami, którzy mają otrzymać teczkę, będą oni mogli wyrobić sobie zdanie na temat Twojej firmy na podstawie wyglądu wydruku. Dlatego właśnie musisz stworzyć coś, co będzie w 100% Twoje!

  1. Zachowaj prostotę

(Źródło: Behance)

Teczki prezentacyjne są świetnymi pakietami powitalnymi dla wszystkich nowych pracowników Twojej firmy. Nie chcesz ich jednak przytłoczyć, podając zbyt wiele informacji naraz. Podoba nam się projekt folderu prezentacyjnego BlackBerry, ponieważ jest prosty - od razu wiadomo, co to jest i jakie informacje będą w nim zawarte.

Jeśli dopiero zaczynasz proces rekrutacji do własnej firmyto pakiet powitalny jest niezbędny. Musisz mieć pewność, że Twoi nowi pracownicy będą mieli wszystkie ważne informacje, których potrzebują, aby rozpocząć pracę.

Czerpiąc inspirację z tych fantastycznych projektów, będziesz miał kilka dodatkowych pomysłów na stworzenie własnych, niestandardowych folderów prezentacyjnych. Chętnie zobaczymy, co wymyślisz - pokaż nam swoje drukarskie dzieła w mediach społecznościowych, oznaczając nas @instantprintuk lub #instantprintuk, aby mieć szansę na wyróżnienie!