Fundraising jest niezbędnym działaniem dla każdej dobrze prosperującej organizacji charytatywnej. W rzeczywistości 22% z nas woli przekazywać pieniądze na cele charytatywne poprzez lub w ramach jakiejś imprezy, więc brak organizacji takiej imprezy może oznaczać przegraną. Jeśli nigdy wcześniej nie organizowałeś imprezy charytatywnej, nie obawiaj się! Stworzyliśmy ten prosty przewodnik, który pomoże Ci przeprowadzić Twoją pierwszą zbiórkę pieniędzy na cele charytatywne, abyś mógł szerzyć świadomość i zbierać ważne fundusze na rzecz społeczności, którą wspierasz.

  1. Zdefiniuj cel imprezy

    Najważniejsza decyzja dotycząca imprezy charytatywnej brzmi: czemu ma ona służyć? Czy chcesz zebrać pieniądze na jeden konkretny projekt? Zwiększyć liczbę członków?

    Mając jasno sprecyzowany cel imprezy, łatwiej będzie określić, jaką imprezę chcesz zorganizować, do kogo ją skierować (i w jaki sposób), a także jaki jest ogólny cel, który chcesz osiągnąć.

    Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel, powinien on być zgodny z Twoją strategią zbierania funduszy i innymi projektami, które są w trakcie realizacji, aby mieć jak największy wpływ na Twoją organizację charytatywną.

  2. Wyznacz cel

    Teraz, gdy już wiesz, po co organizujesz imprezę, musisz zdecydować, jak zmierzyć jej sukces. Kiedy już zorganizujesz pierwsze wydarzenie, będziesz mógł porównać sukcesy, aby stworzyć swój cel, ale na razie spróbuj oszacować kwotę, którą chciałbyś zebrać.

    Pomyśl o różnych sposobach zbierania pieniędzy na imprezę - sprzedaż biletów wstępu, loterie i sprzedaż wypieków to świetne dodatki do funduszy zebranych z datków.

    Pamiętaj, że zbieranie funduszy nie jest jedyną rzeczą, jaką można osiągnąć dzięki imprezom charytatywnym. Pomagają one również w zwiększaniu świadomości na temat danej sprawy, więc wskaźniki takie jak liczba uczestników są również świetnym sposobem na zmierzenie sukcesu poza zebranymi pieniędzmi.

  3. Opracuj budżet

    Budżet imprezy charytatywnej musi być na tyle wysoki, by stworzyć atrakcyjną imprezę, w której wiele osób będzie chciało wziąć udział, ale nie na tyle wysoki, by przeszkadzał zbytnio w zebraniu funduszy - w końcu głównym powodem, dla którego organizujesz imprezę, jest zebranie funduszy; nie bez powodu nazywa się to zbiórką pieniędzy!

    Budżet pomaga utrzymać koszty w odpowiedniej perspektywie. Zalecamy również pozostawienie dodatkowego miejsca na wszelkie niepewności, które mogą się pojawić. Wówczas, jeśli się nie pojawią, zaoszczędzisz więcej pieniędzy niż się spodziewałeś, ale nie zjedzą one Twoich zysków, jeśli się pojawią.

  4. Znajdź docelową grupę odbiorców swojego wydarzenia

    Rodzaj planowanej imprezy i sposób jej promocji zależy od tego, kogo chcesz na nią przyciągnąć. Jeśli organizujesz imprezę rodzinną w sobotnie popołudnie, będzie to inna grupa odbiorców niż w przypadku wieczornej imprezy z czarnym krawatem. Podobnie, jeśli wydarzenie obejmuje wspinaczkę górską, przyciągnie ono niszową publiczność w porównaniu z czymś takim jak letnie targi.

    Zależy to również od tego, kto najprawdopodobniej przekaże pieniądze na Twoją organizację charytatywną. Według National Philanthropic Trust, młodsze pokolenia częściej przekazują datki na organizacje charytatywne zajmujące się zdrowiem fizycznym i psychicznym, schroniska dla bezdomnych i organizacje edukacyjne, podczas gdy starsze pokolenia mają tendencję do przekazywania datków na szpitale, pomoc w przypadku katastrof i organizacje charytatywne o charakterze religijnym.

  5. Znajdź miejsce

    Znalezienie miejsca na imprezę to pierwszy element planu, który musi się udać. Kiedy już zdecydujesz się na miejsce, możesz zacząć myśleć o stoiskach i tematach, które do niego pasują.

    Ponieważ jesteś organizacją charytatywną, może się okazać, że niektóre miejsca zaoferują ci swoją przestrzeń po obniżonej stawce, więc pamiętaj, aby rozejrzeć się przed wyborem lokalizacji. Jeśli impreza odbywa się latem, świetną opcją mogą być również miejsca na świeżym powietrzu.

  6. Wymyśl temat

    Niestety, "zbieranie pieniędzy" nie wystarczy, aby być tematem przewodnim. Potrzebny jest pomysł na zabawę, który zainspiruje darczyńców do wzięcia udziału w imprezie i przekazania pieniędzy. Oto kilka pomysłów:

    - Sobotni jarmark w parku
    - Aukcja pod czarnym krawatem
    - Wieczór charytatywny dla singli
    - Bieg charytatywny
    - Snowdon o wschodzie słońca
    - Noc Bingo
    - Fitness challenge
    - Maraton golfowy
    - Impreza popołudniowa







    Wydarzenie, które wybierzesz, będzie miało wiele wspólnego z Twoją grupą docelową. Na przykład bingo lub wieczór licytacji prawdopodobnie spodoba się starszym osobom, podczas gdy coś bardziej aktywnego będzie skierowane do młodszej publiczności.

    Jeśli masz ochotę na więcej niż jeden pomysł, możesz zaplanować wydarzenia na cały rok z wyprzedzeniem - zalecamy, by zrobić to w ten sposób, aby poinformować darczyńców z odpowiednim wyprzedzeniem, zwłaszcza w przypadku działań sponsorowanych, co da im czas na zebranie dużej ilości pieniędzy na ten cel.

    Oto zdjęcie nas na corocznym wyścigu smoczych łodzi w Bluebell Wood Hospice (nazwa drużyny: instantsink), którzy świetnie się bawili!

  7. Uporządkuj papierkową robotę

    Niektóre imprezy wiążą się z większą ilością papierkowej roboty niż inne. Na przykład, jeśli impreza będzie zawierała loterię lub inną formę hazardu, będziesz musiał uzyskać pozwolenie od lokalnego urzędu ds. gier.

    Podobnie, jeśli planujesz catering na imprezę lub organizację jakiejś sprzedaży ciast, musisz sprawdzić w lokalnym wydziale zdrowia, aby upewnić się, że jesteś zgodny z wszelkimi przepisami w tym zakresie.

  8. Zarezerwuj catering

    Podczas planowania budżetu, prawdopodobnie rozmawiałeś już z kilkoma różnymi firmami cateringowymi, aby zorientować się w ich cenach - jeśli w ogóle organizujesz catering na swoją imprezę. Podczas okresu planowania, spróbuj ustalić swoją ulubioną firmę i zarezerwuj ją wcześnie, aby nie przegapić najlepszej oferty.

    Ponownie, może się okazać, że niektóre firmy cateringowe będą oferować swoje usługi po niższej cenie, jeśli wiedzą, że jesteś organizatorem imprezy charytatywnej, więc pamiętaj, aby o to zapytać.

  9. Kup niezbędne materiały

    Czas przejść do rzeczy najistotniejszych! Będziesz potrzebować wielu różnych rzeczy, aby zorganizować imprezę, a teraz jest czas, aby zacząć je zbierać. Zalecamy zrobienie listy wszystkich rzeczy, których będziesz potrzebować, aby Twoja impreza zakończyła się sukcesem. Mogą to być między innymi:

    - Stoły
    - krzesła
    - Talerze
    - Serwetki
    - Słoiki na datki
    - Stojaki
    - Banery
    - Długopisy
    - Karty do zapisów
    - Tablice do zapisywania wyników
    - Sceny
    - Głośniki
    - Mikrofon
    - Butelki z wodą
    - Pachołki na tory wyścigowe
    - Linie mety
    - Karty do gry w bingo

















  10. Rozpocznij promocję!

    Zorganizowałeś już swoje wydarzenie, nadszedł czas, aby zachęcić ludzi do przyjścia na nie! Jak tylko ustalisz datę, miejsce i motyw przewodni, możesz rozpocząć działania marketingowe. Idealnie byłoby, gdybyś chciał utrzymać koszty marketingu organizacji charytatywnej na niskim poziomie, używając takich narzędzi jak ulotki (które, kupowane w dużych ilościach, są niezwykle tanie i skuteczne) i banery, a także darmowe formy reklamy, takie jak umieszczanie ich na swoich kontach w mediach społecznościowych lub wysyłanie wiadomości e-mail do swoich członków.

    Utknąłeś? Oto 20 niedrogich pomysłów marketingowych dla organizacji charytatywnych i non-profit, które naprawdę działają!

Mamy nadzieję, że ten 10-stopniowy przewodnik pomoże Ci osiągnąć cele związane z organizacją imprezy charytatywnej, a dzień przebiegnie bez zakłóceń! Innym sposobem na trzymanie się budżetu przeznaczonego na planowanie imprez charytatywnych jest zapisanie się do naszego programu drukowania dla organizacji charytatywnych, w którym otrzymasz ekskluzywną ofertę oraz stałe zniżki na podstawowe materiały marketingowe.