Twoja strategia i procesy pakowania mogą znacząco wpłynąć na Twoją zdolność do utrzymania płynnego i wydajnego łańcucha dostaw.

1. Zbieraj istotne dane o produkcie na samym początku. Zbierz od razu wszystkie istotne informacje o produkcie - jego wielkości i wadze, sposobie transportu i wymogach bezpieczeństwa - aby pomóc w opracowaniu i realizacji skutecznej, zgodnej z przepisami strategii pakowania. Informacje te pomogą zapewnić stosowanie odpowiednich opakowań i właściwe przeszkolenie pracowników.

2. Poznaj każdy etap i potrzeby materiałowe. Proces pakowania i potrzebne materiały mogą się różnić w zależności od produktu. Należy znać każdy etap operacji, potrzebne materiały (od typu pudełka, przez wkładki, po zgrzewki) oraz wiedzieć, jak prawidłowo korzystać z tych materiałów, aby personel miał właściwe elementy, kiedy i gdzie ich potrzebuje, i nie musiał przerywać pracy, aby uzyskać nieoczekiwane elementy lub zadać pytania.

3. Poznaj przepisy. Bądź na bieżąco z wymogami dotyczącymi pakowania i etykietowania każdego wysyłanego towaru - od materiałów, przez etykiety ostrzegawcze, po szkolenia pracowników. Zrozum, jak wpływają one na Twoje działania.


4. Uczyń opakowanie częścią decyzji dotyczących budżetu. Zrozum swój budżet od samego początku, aby zaprojektować najlepsze opakowanie dla Twoich potrzeb, bez konieczności wprowadzania w ostatniej chwili zmian projektowych lub materiałowych, aby zmieścić się w budżecie.

5. Współpracuj z ekspertem. Partner, który specjalizuje się w dziedzinach istotnych dla Twojej firmy - na przykład w projektowaniu na zamówienie lub materiałach niebezpiecznych - może pomóc Ci zaprojektować opakowanie odpowiadające Twoim potrzebom, uwzględniając przy tym łatwość użytkowania, zgodność z przepisami i inne czynniki.

6. Minimalizuj odpady. Zrozumienie specyficznych wymagań dotyczących pakowania, etykietowania i testowania wysyłanych produktów pozwoli Ci lepiej zidentyfikować możliwości eliminacji odpadów. Ograniczenie zbędnych czynności i przepakowywania pomoże usprawnić operacje przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

7. Wyeliminuj decyzje podejmowane w ostatniej chwili. Zapoznaj się z produktami i ich wymaganiami dotyczącymi opakowań, przekazuj istotne informacje personelowi wewnętrznemu i partnerom w łańcuchu dostaw oraz aktywnie planuj na wypadek potencjalnych zakłóceń.

8. Używaj właściwych narzędzi do pracy. Złożoność procesu pakowania może się różnić w zależności od wysyłanego produktu - zwłaszcza jeśli jest on sklasyfikowany jako "niebezpieczny", a zatem podlega ścisłym regulacjom prawnym. Zastanów się, jakie narzędzia mogłyby usprawnić operację - na przykład instrukcje montażu/zamknięcia lub oprogramowanie do wysyłki w celu zautomatyzowania procesów.

9. Wykorzystaj zaawansowane opakowania. Niektóre rozwiązania zostały opracowane w taki sposób, aby pudełko zapewniało odpowiednią ochronę i spełniało wymogi przepisów bez konieczności stosowania opakowań żelowych, ciężkich wkładek, granulek lub wypełniaczy. Te zaawansowane rozwiązania zmniejszają potrzebę stosowania dodatkowych materiałów ochronnych.

10. Bądź innowacyjny i myśl nieszablonowo. Nie rób rzeczy tylko dlatego, że zawsze robiłeś je w ten sam sposób. Udoskonalaj strategie pakowania i korzystaj z innowacyjnych rozwiązań, aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność. Niezależnie od tego, czy chodzi o stosowanie specjalistycznych materiałów zamiast standardowych kartonów do wysyłki produktów wysokiego ryzyka, czy po prostu o ocenę etapów procedur, zmiany duże lub małe mogą przynieść ogromną różnicę.